6 αποτελεσματικές τεχνικές για να αγαπήσεις τον εαυτό σου

στις

Το να αγαπάς τον εαυτό σου είναι και μπορεί να είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή σου. Αν δεν υπάρχει αγάπη για τον εαυτό μας, δεν υπάρχει αγάπη για άλλους ανθρώπους.

agapiste-ton-eafto-sas«Όλοι μας αξίζουμε να αγαπάμε τον εαυτό μας και να είμαστε τρυφεροί μαζί του» – Βούδας

Η έλλειψη αγάπης προς τον εαυτό οδηγεί σε δυσαρμονία σε όλες τις πτυχές της ζωής. Ένα από αυτά είναι η σχέση με τον σύντροφο της ζωής. Δεν μπορείς να αγαπήσεις κάποιον αν δεν αγαπήσεις πρώτα τον εαυτό σου. Πρέπει να γεμίσετε τη δική σας δεξαμενή αγάπης από την οποία μπορείτε να αγαπήσετε τον σύντροφό σας και τους άλλους.

Η έλλειψη αγάπης για τον εαυτό μας επηρεάζει τόσο την υγεία μας όσο και τη σχέση μας με διάφορα πράγματα, ακόμα και με τα χρήματα. Η εξωτερική αφθονία είναι ευθέως ανάλογη με την αγάπη προς τον εαυτό. Όσο περισσότερο αγαπάς τον εαυτό σου, τόσο περισσότερη αφθονία προσελκύεις στη ζωή σου. Όσον αφορά την υγεία και τα προβλήματά της, τα πράγματα μπορεί να γίνουν αρκετά περίπλοκα. Συμπτώματα όπως πονοκέφαλοι, μυϊκοί πόνοι, φλεγμονή του θυρεοειδούς ή άλλων οργάνων και η λίστα μπορεί να συνεχιστεί με κρίσεις πανικού, άγχος, κατάθλιψη και χρόνια κόπωση. Είναι σημαντικό να έχετε μεγάλη αγάπη για τον εαυτό σας για να έχετε σιδερένια υγεία.

Προσέξτε να μην μπερδεύετε την αγάπη προς τον εαυτό σας με τον ναρκισσισμό ή με την υπεροψία · έπαρση · εγωισμό · αίσθημα ανωτερότητας · μεγαλοπρέπεια · μεγαλομανία · καυχησιολογία, δηλαδή το φουσκωμένο το εγώ.  Αυτά είναι δύο τοξικά θέματα που δεν έχουν καμία σχέση με την αληθινή αγάπη για τον εαυτό μας.

Αρχικά, πρέπει να βάζετε τις ανάγκες σας πάνω από τις ανάγκες των άλλων, κάτι που μπορεί να είναι δύσκολο αν πιστεύετε ότι δεν το αξίζετε. Μιλάμε για βασικές ανθρώπινες ανάγκες, όπως το ντους και το σωστό φαγητό, ωστόσο είναι κάτι περισσότερο από αυτό. Υπάρχει ένα θαυμάσιο παράδειγμα γι΄αυτό, η προσφορά ενός δώρου, μας κάνει να καταλάβουμε τη διαφορετική διαδικασία σκέψης που βιώνουμε αγαπώντας τον εαυτό μας αλλά και στην αντίθετη περίπτωση.

ΔΕΝ ΑΓΑΠΑΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ….

  • Κάνετε οτιδήποτε, ώστε να αρέσετε στους άλλους, ή να κερδίσετε την προσοχή τους
  • Κάνετε πράγματα που σας βλάπτουν
  • Λέτε «ναι» όλη την ώρα, ακόμα και όταν δεν θέλετε ή δεν μπορείτε
  • Αρνείστε τις βασικές σας ανάγκες

Τι μπορείτε να κάνετε για να αγαπήσετε τον εαυτό σας;

Πρώτα απ ‘όλα, πρέπει να καταλάβετε ότι υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο δεν αγαπάτε τον εαυτό σας, και αυτό μπορεί να προκύψει είτε από ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή σας που επηρέασε την αγάπη για τον εαυτό σας είτε από μια κακή πεποίθηση, που έχετε κληρονομήσει από γονείς, φίλους, δασκάλους ή άλλα άτομα στη ζωή σας. Η πεποίθηση που σου λέει ότι δεν αξίζεις να αγαπάς τον εαυτό σου αρκετά.

Πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτή η κακή πεποίθηση μπορεί να αλλάξει με μια συνειδητή προσπάθεια από την πλευρά σας. Η αλλαγή μιας αρνητικής πεποίθησης σε θετική είναι δύσκολη αλλά αξίζει τον κόπο να αγωνιστείτε.

Τι πρέπει να κάνετε για να αγαπήσετε τον εαυτό σας:

1. Κάντε ένα διάλειμμα και αφεθείτε σε κάτι που σας ευχαριστεί κάθε μέρα.

Δώσε στον εαυτό σου τουλάχιστον μια στιγμή κάθε μέρα για να είσαι μόνος σου και να τον με κάτι ωραίο. Αγοράστε αυτόν τον ακριβό καφέ ή παγωτό και απολαύστε το μόνοι σας στη βεράντα ή στην άκρη ενός ποταμού, όπου κι αν σας κάνει να νιώθετε καλά.

Είναι σημαντικό να επιβραβεύουμε τον εαυτό μας συχνά με κάτι, ακόμα κι αν αυτό είναι τόσο μικρό όσο ένας εσπρέσο. Η απλή χειρονομία του να δίνουμε προσοχή και να κάνουμε κάτι για εμάς κάθε μέρα συμβάλλει στην οικοδόμηση ισχυρής αυτοεκτίμησης και αγάπης για τον εαυτό μας.

2. Μικρές ενέργειες, ένας τρόπος να «φάτε έναν ελέφαντα με ένα κουταλάκι»

Για να καλλιεργήσετε την αυτοεκτίμησή σας, είναι σημαντικό να κάνετε μικρές ενέργειες καθημερινά. Δράσεις που μόλις ολοκληρωθούν γίνονται μικρές νίκες, που συμβάλλουν σε υψηλότερη αυτοεκτίμηση. Επιλέξτε ενέργειες ανάλογα με εσάς και την προσωπικότητά σας.

Μερικά παραδείγματα εδώ μπορεί να είναι: στρώνοντας το κρεβάτι το πρωί, πλένοντας τα ρούχα, τέλος μαθαίνοντας να ράβετε ή να παίζετε αυτό το κομμάτι στην κιθάρα. Εμένα για παράδειγμα, μου αρέσει να κάνω μια λίστα το πρωί με τις εργασίες που θέλω να αναλάβω και να τις τσεκάρω καθώς τις ολοκληρώνω. Στο τέλος της ημέρας, τσεκάρω ξανά τη λίστα και μένω με απόλυτη ικανοποίηση που συμβάλλει πολύ στην αγάπη του εαυτού μου.

Μετά από ένα ορισμένο διάστημα, θα παρατηρήσετε ότι θα αισθάνεστε πολύ καλύτερα και θα συνηθίσετε να κρατάτε μια λίστα με τις ενέργειες που εκτελούνται. Λάβετε δράση λοιπόν από σήμερα!

3. Συγχωρήστε τον εαυτό σας!

«Στο βάθος της εσωτερικής σου αβύσσου κάθεται ένα μικρό παιδί που κλαίει. Αγαπήστε αυτό το παιδί. ”

Πίσω από την αγάπη σου για τον εαυτό σου κρύβεται η αυτοσυγχώρεση. Το να συγχωρείς τον εαυτό σου μπορεί να είναι τόσο δύσκολο όσο η αναρρίχηση στο Έβερεστ, αλλά τελικά, πιστέψτε με, αξίζει τον κόπο. Με φιλοδοξία και επιμονή αυτό μπορεί να επιτευχθεί, το λέω από τη δική μου εμπειρία.

Μπορείτε να αναγνωρίσετε μια ασυγχώρητη πράξη από ένα δυσάρεστο γεγονός στη ζωή σας, που ξέρετε ότι σας σημάδεψε και σας οδήγησε σε αυτό το χαμηλό επίπεδο αγάπης για τον εαυτό σας. Συγχωρήστε τον εαυτό σας από το παρελθόν, για αυτό το δυσάρεστο γεγονός και σκεφτείτε τους πραγματικούς λόγους που ενεργήσατε με αυτόν τον τρόπο, εκείνη τη στιγμή. Όλοι έχουμε ένα περισσότερο ή λιγότερο οδυνηρό Εγώ και ιστορία πίσω μας, οπότε συγχωρήστε τον εαυτό σας δικαιολογώντας το γεγονός ότι κάποιος άλλος με το ιστορικό σας πιθανότατα θα είχε ενεργήσει με τον ίδιο τρόπο.

Πείτε τις λέξεις «συγχωρώ τον εαυτό μου» σοβαρά και με την προσοχή σας μέσα σας. Θα παρατηρήσετε ότι η διάθεσή σας θα αλλάξει για μια στιγμή σε μια κατάσταση αυτοσυμπόνιας. Η πρόκληση είναι να διατηρηθεί προσεκτικά αυτή η κατάσταση για όσο το δυνατόν περισσότερο, παρόλο που είναι δύσκολο στην αρχή. Εξασκώντας αυτή την τεχνική καθημερινά θα γίνετε καλύτεροι σε αυτήν.

Εξασκηθείτε στην καθημερινή συγχώρεση του εαυτού σας, όσο καιρό κι αν χρειαστεί, γιατί, στο τέλος, θα αξίζει τον κόπο. Θα βιώσετε την απελευθέρωση του βάρους που σας βαραίνει και η αγάπη σας για τον εαυτό σας θα αυξηθεί σημαντικά.

4. Οι συνειδητές επιβεβαιώσεις συνοδεύονται από θετικά συναισθήματα.

Όλοι έχουμε ακούσει για τη δύναμη των επιβεβαιώσεων και πολλοί πιθανότατα έχουν προσπαθήσει, αλλά καταλάβαμε ότι αυτή η τεχνική δεν λειτούργησε. Λοιπόν, αν ρωτήσετε γιατί δεν λειτούργησε, η απάντηση είναι απλή: η δήλωση δεν συνοδεύτηκε από θετικό συναίσθημα.

Μία από τις μεθόδους με τις οποίες μπορείτε να συσχετίσετε ένα θετικό συναίσθημα με μια επιβεβαίωση είναι να προσθέσετε τη μαγική λέξη «ήδη», που σημαίνει να φανταστείτε ότι αυτό που θέλετε έχει ήδη εκπληρωθεί: «Αγαπώ ήδη τον εαυτό μου». ή «Έχω ήδη συγχωρήσει τον εαυτό μου».

Ο στόχος είναι να ξεγελάσουμε το υποσυνείδητο, ότι αυτό που πραγματικά μας λείπει μπορεί να συμπληρωθεί με μια σκέψη ή μια επιβεβαίωση ώστε το πρόβλημα να έχει ήδη λυθεί. Αυτή η πρακτική συνιστάται το πρωί μετά το ξύπνημα και το βράδυ πριν τον ύπνο. Σε αυτές τις δύο στιγμές, το υποσυνείδητό μας είναι πιο ενεργό και καταγράφει καλύτερα την επιστήμη των υπολογιστών.

5. Η τεχνική του να αγκαλιάζεις τον εαυτό σου

Πιθανότατα έχετε ακούσει για εναλλαγές της διάθεσης όταν είστε απογοητευμένοι, λυπημένοι ή μπερδεμένοι. Σκιαγραφώντας ένα αναγκαστικό χαμόγελο για 10 δευτερόλεπτα αλλάζει τη διάθεση. Λοιπόν, το ίδιο συμβαίνει και με το να αγκαλιάζεις το δικό σου άτομο. Τη στιγμή που αγκαλιάζεις τον εαυτό σου για τουλάχιστον 10 δευτερόλεπτα, αρχίζεις να αλλάζεις τη διάθεσή σου σε αγάπη και συμπόνια για τον εαυτό σου.

Προσωπικά, εξασκώ αυτήν την τεχνική 3-4 φορές την ημέρα, για λίγα λεπτά και μπορώ να εγγυηθώ ότι λειτουργεί υπέροχα. Όταν εξασκείτε αυτήν την τεχνική, αυτό που στην πραγματικότητα συμβαίνει είναι μια κατεύθυνση της ενέργειας από έξω προς τα μέσα.

6. Κάντε ένα τετ-α-τετ με τον εαυτό σας

Αν μιλάτε με τον εαυτό σας είναι ένα επιστημονικά αποδεδειγμένα υποστηρικτικό εργαλείο που επιβεβαιώνει την αξία σας.

Αυτό μπορεί να είναι ένα προληπτικό μέτρο ή ένας μηχανισμός αντιμετώπισης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οπουδήποτε, στη δουλειά σας, σε ένα κοινωνικό γεγονός, στο σχολείο. Ίσως σε κάποιους φαίνεται ανόητο, ωστόσο αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να μιλήσετε στον εαυτό σας, να επαναβεβαιώσετε κάθε θετική πτυχή μέσα σας και έξω σας. Σε κάθε περίπτωση αρνηθείτε να κάνετε εσωτερική κριτική.

Οι μέθοδοι «αυτο-ομιλίας» χρειάζονται χρόνο για να λειτουργήσουν και ίσως χρειάζονται φροντίδα και καθοδήγηση ενός επαγγελματία. Ο γιατρός ή ο θεραπευτής σάς βοηθά να επισημάνετε τις αρνητικές σκέψεις και τα λόγια σας, και στη συνέχεια σας διδάσκουν πώς να κάνετε τα λόγια σας θετική επαναβεβαίωση.

Μια συμβουλή που οι ερευνητές θεωρούν χρήσιμη είναι να αναφέρεστε στον εαυτό σας στο τρίτο πρόσωπο ή με το όνομά σας. Μπορείτε επίσης να δώσετε στον εσωτερικό κριτή ένα αρνητικό ή κακό όνομα. Για πολλούς λειτουργεί να του δώσετε το όνομα ενός δαίμονα. Επίσης έχει σημασία η γλώσσα που χρησιμοποιείτε και ο τρόπος που τη χειρίζεστε.

Αντί για συμπέρασμα:

Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να εξασκείτε αυτές τις μεθόδους καθημερινά και να κοιτάτε πάντα μέσα από το φακό της αγάπης για τον εαυτό σας, όχι του πόνου. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι με κάθε τεχνική που εξασκείτε γεμίζετε ένα κενό, ένα χάσμα στο οποίο βρίσκεστε για πολύ καιρό, μία δεξαμενή που έχει αδειάσει και τώρα είναι η ώρα να την ξαναγεμίσετε με τη δική σας αγάπη.