5 απλά πράγματα που θα βγάλετε από τη ζωή σας για να γίνετε πιο ευτυχισμένοι

στις

Το μεγαλύτερο μάθημα που θα μάθετε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της ζωής σας είναι ότι η ευτυχία έχει να κάνει περισσότερο με την αφαίρεση παρά με την πρόσθεση. Και αντίθετα  είναι πολύ πιο εύκολο να είστε ευτυχισμένοι στη ζωή, όταν δεν ασχολείστε με το να κάνετε τον εαυτό σας δυστυχισμένο. Επομένως, αντί να προσθέτετε περισσότερα πράγματα στη ζωή σας, είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και πρακτικό να εξαλείφετε αυτά που βλάπτουν την ευτυχία σας εξαρχής.

BecomeHappierΗ ευτυχία προέρχεται από την αφαίρεση, όχι από την πρόσθεση.

Παρόλο που υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν την ευτυχία σας, εδώ είναι τα 5 απλά πράγματα που αφαίρεσα και είχαν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη ζωή μου:

1. Αφαιρέστε τις αρνητικές πληροφορίες

Πολλοί άνθρωποι συνηθίζουν στον αρνητισμό, το άγχος και την απογοήτευση είτε είναι από τον κοινωνικό τους κύκλο είτε από αυτό που βλέπουν. Ακολουθούν δύο αλλαγές που σίγουρα αφαιρούν τον αρνητισμό στη ζωή σας:

Σταματήστε να βλέπετε και να διαβάζετε ειδήσεις.
Κάντε εξαιρέσεις μόνο για μεγάλα γεγονότα με σοβαρό αντίκτυπο, αλλά γενικά να αποφεύγετε όλες τις ειδήσεις. Πρώτον, είναι ένας τεράστιος παράγοντας άγχους ακόμα και απώλεια ύπνου, όπως μας λέει μία μελέτη της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας. 1 στους 10 ενήλικες ελέγχει τις ειδήσεις κάθε ώρα και το 20% των Αμερικανών αναφέρει ότι παρακολουθεί «συνεχώς» τις ροές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – κάτι που συχνά τους εκθέτει σε αρνητικές ειδήσεις.

Η κατανάλωση αρνητικών ειδήσεων μπορεί να σας κάνει πολύ πιο ανήσυχους και λυπημένους. Επίσης, ενώ περιστασιακά οι ειδήσεις είναι χρήσιμες, συχνά απεικονίζουν μια αρνητική, ακραία και προκατειλημμένη άποψη, με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι υπάρχει περισσότερη βία, σύγκρουση και διαμάχη από ό,τι στην πραγματικότητα.

Εδώ είναι ένας άλλος σημαντικός λόγος: Οι περισσότερες ειδήσεις δεν σας επηρεάζουν καθόλου. Για παράδειγμα, ένα χτύπημα σε μια άλλη πόλη, μια σύλληψη για ναρκωτικά, ένα σεξουαλικό σκάνδαλο, κάποιος που αυτοκτονεί κ.λπ. Έχετε περιορισμένη μόνο πνευματική ενέργεια κάθε μέρα. γιατί να την σπαταλάς σε αρνητικά πράγματα που δεν έχεις κανέναν έλεγχο;

Δεν πρόκειται για άγνοια. έχει να κάνει με το να ξέρεις ότι ορισμένα πράγματα απλά δεν αξίζουν τον αντίκτυπο που φέρνουν στην ψυχική σου υγεία.

Μειώστε σημαντικά και τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.  Το πρόβλημα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι υπάρχει μια τάση να πάθετε κατάθλιψη και δυσαρεστημένοι με τη ζωή σας. Σε μια πρόσφατη μελέτη, το πιο σημαντικό εύρημα των post hoc αναλύσεων ήταν ότι η αυξημένη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της τηλεόρασης συσχετίστηκε με χαμηλότερη αυτοεκτίμηση με την πάροδο του χρόνου. Μπορεί να φταίει  ότι η επαναλαμβανόμενη έκθεση σε εξιδανικευμένες εικόνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στην τηλεόραση μειώνει την αυτοεκτίμηση.

Γενικά, στα social media, οι άνθρωποι μοιράζονται μόνο τα καλύτερα πράγματα που συμβαίνουν. Και ενώ δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό, οπότε οι άνθρωποι αρχίζουν να αισθάνονται δυστυχισμένοι με τη ζωή τους σε σύγκριση με αυτά τα εξιδανικευμένα που βλέπουν.

Οι συχνοί επισκέπτες — πιο συχνά γυναίκες που δημοσιεύουν και μοιράζονται φωτογραφίες και λαμβάνουν ενημερώσεις κατάστασης — χρησιμοποιούν τον ιστότοπο για «κοινωνική επιτήρηση». Αυτοί οι κοινωνικοί ερευνητές συνήθως δεν έρχονται σε επαφή ή δεν μένουν σε επαφή με φίλους όσο τους ελέγχουν».

Μόλις αρχίσετε να περιορίζετε τα social media, θα νιώσετε μια τεράστια ανακούφιση. Ενώ θα έχετε και πολύ περισσότερο ελεύθερο χρόνο να αφιερώσω σε πράγματα που αγαπάτε.

Ο μέσος άνθρωπος αφιερώνει 2,5 ώρες κάθε μέρα ελέγχοντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό μπορεί να επηρεάσει κι άλλο την ευτυχία επειδή υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του χρόνου στην οθόνη και της κατάθλιψης. Ωστόσο, οι άνθρωποι συχνά εύχονται να είχαν περισσότερο χρόνο για να ταξιδέψουν, να διαβάσουν, να ασκηθούν, να μάθουν μια γλώσσα, να περάσουν χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα κ.λπ. – όλα αυτά μπορούν να βοηθήσουν για να ενισχύουν τη χαρά, την ολοκλήρωση και τη θετικότητα.

Κάτι δεν πάει καλά. Κόψτε όλη την κατανάλωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεων για δύο εβδομάδες και δείτε τι θα συμβεί. Και σκεφτείτε τι θα κάνετε με τις επιπλέον δύο ώρες σας κάθε μέρα.

2. Αφαιρέστε το 20% από τη ζωή σας

Ο κανόνας 80/20 προτείνει ότι το 20% των αιτιών δημιουργούν το 80% των αποτελεσμάτων. Γι’ αυτό κάθε λίγους μήνες κάντε μια ανάλυση 80/20 και κάντε στον εαυτό σας δύο ερωτήσεις:
– Ποιό είναι το 20% των πραγμάτων που προκαλούν το 80% της δυστυχίας μου;
– Ποιο είναι το 20% των πραγμάτων που προκαλούν το 80% της ευτυχίας μου;

Εάν ορισμένες δραστηριότητες, δεσμεύσεις ή ακόμα και άνθρωποι σας κάνουν δυστυχισμένους, κάντε ό,τι μπορείτε για να τα αποφύγετε. (Και αν ενισχύουν την ευτυχία σας, θα κάνετε ό,τι μπορείτε για να τις αυξήσετε.)

Συχνά, απλώς αφαιρώντας 2 ή 3 πράγματα που δεν σας αρέσουν, παρατηρείστε ότι η ζωή σας γίνεται σημαντική (και αμέσως) καλύτερη. Σίγουρα, είναι χρήσιμο να είστε ήρεμοι και να αποδέχεστε ενοχλήσεις που δεν μπορείτε να ελέγξετε, αλλά δεν χρειάζεται να είσαι μαζοχιστής – αν μπορείς να τα αποφύγεις, γιατί όχι; Να είσαι αδίστακτος σε αυτό το θέμα. Αυτή είναι η ίδια η ζωή σου.

3. Αφαιρέστε τα αρνητικά άτομα

Από όλα όσα θα ακούσετε για την αυτοβελτίωση σας, ίσως κανένα δεν θα επηρεάσει τη ζωή σας περισσότερο από αυτό:


«Είστε ο μέσος όρος των πέντε ανθρώπων με τους οποίους περνάτε τον περισσότερο χρόνο».
— Jim Rohn.

Εάν περιτριγυρίζετε τον εαυτό σας με αρνητικούς, δυστυχισμένους και μη φιλόδοξους ανθρώπους, θα σας κατεβάσουν στο επίπεδό τους όσο κι αν προσπαθήσετε. Δεν μπορείτε να υπερβείτε τη θέληση του περιβάλλοντός σας, επομένως, εάν θέλετε να αλλάξετε, πρέπει πρώτα να αλλάξετε το περιβάλλον σας.

Μην υποτιμάτε τη δύναμη του κοινωνικού σας κύκλου. Σε μια 75χρονη μελέτη στο Χάρβαρντ, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι σχέσεις είναι ο ισχυρότερος παράγοντας για μια ζωή με ευτυχία και υγεία:


«Το πιο ξεκάθαρο μήνυμα που παίρνουμε από αυτή τη μελέτη είναι το εξής: Οι καλές σχέσεις μας κρατούν πιο ευτυχισμένους και υγιείς.»
— Robert Waldinger, διευθυντής του Harvard Study of Adult Development

Γι’ αυτό απομακρύνετε τους αρνητικούς ανθρώπους από τη ζωή σας. Παρακαλώ όμως σημειώστε τα εξής: Μην τους κατηγορείτε για τη δυστυχία σας – ένας μεγάλος λόγος που ήσασταν φίλοι ήταν πιθανό ότι σας επηρέαζαν στη ζωή σας. Αλλά να ξέρετε ότι αν θέλετε να αλλάξετε, πρέπει να αλλάξετε τους φίλους σας.

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε και εδώ τον κανόνα 80/20: Ποιο 20% των φίλων ή της οικογένειάς σας προκαλεί το 80% της δυστυχίας, της αμφιβολίας για τον εαυτό σας, του θυμού σας κ.λπ.; Βρείτε τις πηγές της αρνητικότητας σας, κάντε ειλικρινείς συζητήσεις με σεβασμό και δημιουργήστε όρια για να προστατεύσετε τον εαυτό σας.

Τελικά, έτσι να δημιουργήσετε προηγούμενο για το πώς θέλετε να είναι οι φιλίες και οι σχέσεις σας και επιλέξτε τι θα – και τι δεν θα ανεχτείτε. Η κατάργηση των τοξικών σχέσεων θα μεταμορφώσει την ευτυχία σας σχεδόν αμέσως.

4. Αφαιρέστε την επιθυμία να «αποδείξετε κάτι στον εαυτό σας»

Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να έχεις μεγάλους, φιλόδοξους στόχους. Αλλά έχετε παρατηρήσει ότι πολλοί άνθρωποι επιδιώκουν υψηλούς στόχους για να αποδείξουν κάτι στους άλλους και, το πιο σημαντικό, στον εαυτό τους. Νοιάζονται τόσο πολύ για το τι σκέφτονται οι άνθρωποι για αυτούς, αλλά ενδιαφέρονται επίσης να αποδείξουν την αυτοεκτίμησή τους, να δείξουν ότι βρίσκονται σε ένα ορισμένο επίπεδο και να επικυρώσουν την ύπαρξή τους.

Κι αυτό σας πάει πιο μακριά από την ευτυχία. Επειδή η ανάγκη να είσαι «τέλειος» τείνει να οδηγεί σε κατάθλιψη, άγχος και εξάντληση.

Έτσι, κυνηγάτε ένα φανταστικό πρότυπο «τελειότητας», που δεν θα επιτευχθεί ποτέ γιατί ο ορισμός σας για την τελειότητα θα άλλαζε συνεχώς. Ωστόσο, αυτό που είστε ως άτομο είναι σταθερό. Δεν υπάρχει επίπεδο επιτεύγματος που θα σας κάνει πιο άξιο ως άτομο.

Σίγουρα, μπορείτε να βελτιώσετε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες, να είστε πιο ανεκτικός με τους άλλους, να είστε πιο ευγενικός, να είστε πιο υπομονετικός, να είστε λιγότερο επικριτικός και πολλά άλλα, που θα βελτιώσουν την προσωπική σας ζωή, όχι ότι θα σας κάνουν καλύτερο άνθρωπο. Απλώς πρέπει να βελτιώσετε ορισμένες δεξιότητες της ζωής και να δημιουργήσετε έτσι καλύτερα αποτελέσματα.

Για να εξαλείψετε την τάση να αποδεικνύεστε, ρωτάτε τον εαυτό σας τακτικά:

– Αν δεν μπορούσα ποτέ να πω σε ένα άτομο για τα επιτεύγματά μου, θα εξακολουθούσα να τα επιδιώκω;  Εάν το ταξίδι αυτοβελτίωσης δεν με κάνει «καλύτερο» άτομο, θα το έκανα ακόμα;

Αφαιρώντας λοιπόν το κυνήγι σας για ένα φανταστικό πρότυπο αριστείας, θα κάνετε πράγματα καθαρά για την απόλαυση και την αγάπη, κάτι που είναι πολύ πιο εύκολο να είστε ευτυχισμένος.

<

p align=»justify»>5. Αφαιρέστε αυτά που θέλετε να σας συνοδεύουν

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι δεν μπορούν να είναι ευτυχισμένοι μέχρι να έχουν ορισμένα πράγματα – πλούτο, υγεία, σχέσεις, υπάρχοντα κ.λπ. Αλλά αυτό δεν ισχύει στην ψυχολογία.

Όταν πετυχαίνουμε κάτι και νιώθουμε ευτυχισμένοι, προσαρμοζόμαστε γρήγορα και χάνουμε αυτήν την ευτυχία – στη συνέχεια προσπαθούμε να πετύχουμε κάτι άλλο και ο κύκλος επαναλαμβάνεται, δημιουργώντας αυτό που ονομάζεται «ηδονική ρουτίνα».

Τελικά, αν δεν μπορούν κάποιοι να είναι ευτυχισμένοι χωρίς αυτά τα πράγματα, τότε δεν μπορούν να είναι ευτυχισμένοι και με αυτά. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει ποτέ να προσπαθήσετε να πετύχετε τίποτα στη ζωή. Αντίθετα, να προσπαθείτε να πετύχετε στόχους χωρίς να εξαρτάται όμως η ευτυχία σας από αυτούς — με άλλα λόγια, χωρίς να συνδέετε την ευτυχία σας με αυτούς τους στόχους. Δημιουργεί έτσι πολύ περισσότερη ελευθερία, ευκολία και ειρήνη. Και αν τύχαινε ποτέ να χάσετε ό,τι είχατε, δεν θα είστε τόσο συντετριμμένοι γιατί ποτέ δεν ήταν η πηγή της ευτυχίας σας εξαρχής.

Αυτό περιλαμβάνει επίσης και την προσκόλληση σας στην ίδια τη ζωή. Ο φόβος του θανάτου σας οδηγεί να στεναχωριέστε συνεχώς. Μόλις θα απελευθερώσετε αυτή την προσκόλληση, θα έρθει και η ευτυχία.

Ενώ μερικοί μπορεί να πιστεύουν ότι η σκέψη για το θάνατο προκαλεί θλίψη ή «μηδενισμό», στην πραγματικότητα, μπορεί να δώσει στους ανθρώπους μια βαθύτερη εκτίμηση και ευγνωμοσύνη για τις χαρές, τις απολαύσεις και τις ευκαιρίες που έχουν.

Σκεφτείτε με αυτό τον τρόπο:

Πόσο περισσότερο θα αγαπάτε τον χρόνο που έχετε με τους φίλους και την οικογένειά σας όταν ξέρετε ότι τελικά θα φύγουν αυτές οι στιγμές;

Πόσο περισσότερο θα απολαμβάνεις να κάνεις τα πράγματα που αγαπάς όταν ξέρεις ότι κάποια μέρα δεν θα μπορείς;

Ακόμη και όταν υπάρχει πόνος, θυμός ή θλίψη, η συνειδητοποίηση ότι απομένει μόνο λίγος χρόνος πριν φύγετε, κάνει τη ζωή πιο ευχάριστη. Γιατί η ευτυχία είναι πάντα εκεί, ακριβώς μπροστά σας. Απλά πρέπει να κοιτάξετε εκεί έξω.


Εν ολίγοις

  • Οι αρνητικές πληροφορίες μπορούν να προκαλέσουν πολύ άγχος και κατάθλιψη, γι’ αυτό αναλάβετε δράση κόβοντας τις άσχημες ειδήσεις και περιορίζοντας τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

  • Χρησιμοποιήστε τον κανόνα 80/20 για να δείτε ποια 20% των πραγμάτων προκαλούν το 80% της δυστυχίας σας και βρείτε τρόπους να τα αφαιρέσετε από τη ζωή σας.

  • Οι σχέσεις είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας για την υγεία και την ευημερία σας. Χρησιμοποιήστε ξανά τον κανόνα 80/20 για να δείτε ποιό 20% του κοινωνικού σας κύκλου προκαλεί το 80% της δυστυχίας σας και βρείτε τρόπους να δημιουργήσετε όρια μαζί τους.

  • Σταματήστε να προσπαθείτε να είστε τέλειοι και σταματήστε να προσπαθείτε να αποδείξετε τον εαυτό σας κάτι ως «άξιο». Κάντε περισσότερα πράγματα για τον εαυτό σας και κρατήστε περισσότερες ανακοινώσεις για τον εαυτό σας.

  • Σταματήστε να συνδέετε την ευτυχία σας με τα επιτεύγματα, τους στόχους, τα υπάρχοντά σας κ.λπ. και βγείτε από την ηδονική ρουτίνα.