Πώς να νιώθετε επαρκείς και ευχαριστημένοι με τον εαυτό σας

στις

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένα άτομο μπορεί να έχει χαμηλή αίσθηση αυτοεκτίμησης και επάρκειας. Κι αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά κάθε τομέα της ζωής τους. Μπορεί να μην προωθηθούν σε μία θέση / κατάσταση επειδή δεν πιστεύουν ότι το αξίζουν. Μπορεί να σαμποτάρουν τις σχέσεις τους επειδή πιστεύουν ότι είναι μόνοι τους.

Be-Enough-Yourself

Πώς να νιώθετε αρκετά επαρκείς με τον εαυτό σας. Μια λογική εξήγηση και μια πρακτική λύση.

Ακόμα και όταν έχουν επιτύχει σπουδαία πράγματα και περιβάλλονται με υπέροχους ανθρώπους, κατά βάθος αισθάνονται να μην το αξίζουν. Ανησυχούν ότι θα εκτεθούν ανά πάσα στιγμή και θα χάσουν όλα όσα έχουν. Υπάρχει πάντα κάτι που πρέπει να κάνουν προτού μπορέσουν να δείχνουν υπερηφάνεια / επαρκείς με τους ίδιους.

Με λίγα λόγια, δεν αισθάνονται αρκετά σίγουροι / ευχαριστημένοι για τον εαυτό τους.

Τι σημαίνει να είσαι αρκετά ευχαριστημένοι για τον εαυτό σου;   Σημαίνει να είσαι αυτός που περιμένεις να είσαι.

Με άλλα λόγια, οι προσδοκίες σας για τον εαυτό σας να ταιριάζουν με την αντίληψή σας για τον εαυτό σας.

Έτσι, όταν δεν αισθάνεστε αρκετά άξιοι / ευχαριστημένοι για τον εαυτό σας, υπάρχουν δύο παράγοντες στο παιχνίδι που δεν λειτουργούν υπέρ σας:

Ποιός νομίζετε ότι πρέπει να είστε και  ποιός νομίζετε ότι είστε.

Είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε ότι το πρόβλημα της μη επαρκούς ευχαρίστησης για τον εαυτό σας είναι εσωτερικό.

  • Δημιουργήθηκε από το μυαλό σας και, επομένως, μπορεί να λυθεί από το μυαλό σας.

  • Έχετε τη δύναμη να αλλάξετε τον τρόπο σκέψης σας και να έχετε μία καλύτερη εμπειρία ζωής.

Πώς να ανανεώσετε τη σκέψη σας ώστε να είστε ευχαριστημένοι με τον εαυτό σας

Τώρα που γνωρίζετε τους δύο παράγοντες που συμβάλλουν στη χαμηλή αίσθηση της αυτοεκτίμησής σας, μπορείτε να τους προκαλέσετε και να τους επαναπρογραμματίσετε με τρόπο που να σας ωφελεί.

Από πού προήλθαν οι προσδοκίες σας για τον εαυτό σας;

Όταν δεν αισθάνεστε αρκετά ευχαριστημένοι με τον εαυτό σας, συγκρίνετε τον εαυτό σας έναντι μιας έκδοσης του που δεν είναι κοντά στην πραγματικότητά σας.

Αναρωτιέστε από πού προήλθε αυτή η έκδοση; Πότε άρχισες να έχεις τόσο απροσδόκητες προσδοκίες για τον εαυτό σου;

Οι πιθανότητες είναι υψηλές να επηρεάζεστε από τους γονείς σας, τους συνομηλίκους σας και τα μέσα ενημέρωσης. Υποσυνείδητα βλέπετε το τι κατάφεραν – πέτυχαν οι άλλοι και τους θεωρείτε ως δικούς σας στόχους. Κοιτάζεις τον εαυτό σου μέσα από τα μάτια των άλλων και όχι των δικών σας.

Για παράδειγμα, έχετε την ιδέα ότι θα ήσασταν επιτυχημένος δικηγόρος επειδή όλοι στην ομάδα των φίλων σας έχουν μια ακμάζουσα εταιρική σταδιοδρομία. Εν τω μεταξύ, το ταλέντο σας είναι στη μουσική.

Εάν συνεχίζετε να προσβλέπετε τον εαυτό σας μέσα από τις προοπτικές των φίλων σας, θα αισθάνεστε πάντα ανεπαρκείς. Λοιπόν, εάν περιμένετε τον εαυτό σας να είναι κάτι που δεν βασίζεται στην τρέχουσα πραγματικότητά σας, αυτό δεν θα το κερδίσετε ποτέ, θα είστε σε μειονεκτική θέση πάντα.

Ακόμα κι αν αυτό δεν ισχύει, οι προσδοκίες σας για τον εαυτό σας δεν χρειάζεται να παραμείνουν οι ίδιες καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής σας, ειδικά όταν βλάπτουν την ψυχική σας υγεία.

Όταν συνειδητοποιήσετε ότι αυτές οι προσδοκίες δεν λειτουργούν πλέον για εσάς, μπορείτε να τις ξεφορτωθείτε και να ορίσετε νέες. Θυμηθείτε ότι είναι οι σκέψεις στο μυαλό σας. είναι απόλυτα υπό τον έλεγχό σας.

Το κόλπο είναι να ξεκινήσετε με τις γνώσεις σας για τον εαυτό σας – γνωρίστε τον εαυτό σας ακριβώς εκεί που βρίσκεστε.

Τι ξέρετε πραγματικά για τον εαυτό σας;

Είναι καλό να θέσετε προσδοκίες για τον εαυτό σας – είναι η πεποίθηση ότι κάτι στη ζωή σας θα συμβεί. Αντανακλά ένα υψηλό επίπεδο αυτοεκτίμησης και αυτοελέγχου. Σας βοηθά να καθοδηγήσετε τις συμπεριφορές σας προς την κατεύθυνση της επιλογής σας.

Ωστόσο, αυτές οι προσδοκίες πρέπει να είναι κατάλληλες και ευέλικτες και να αφήνουν άφθονο χώρο για αυτοανακάλυψη.

Για να είσαι αρκετά ευχαριστημένος με τον εαυτό σου:

1) Διατηρήστε ρεαλιστικές τις προσδοκίες για τον εαυτό σας και

2) Πάρτε κάθε εμπειρία ζωής, ανεξάρτητα από το πόσο αρνητική, ως μία μαθησιακή ευκαιρία.

Για παράδειγμα, όταν αποτυγχάνετε σε κάτι, προσπαθήστε να εντοπίσετε τις αδυναμίες σας για να τις βελτιώσετε την επόμενη φορά αναγνωρίζοντας τις δυνάμεις σας σε άλλους τομείς. Σε κάποιο σημείο, ίσως χρειαστεί να σχεδιάσετε ένα όριο με τον εαυτό σας, δηλαδή να αποφασίσετε πότε θα εγκαταλείψετε κάτι ακατάλληλο.

Αντί να σκέφτομαι «Είμαι μια σκέτη απογοήτευση», σκεφτείτε «Ενδιαφέρον! Θα το δοκιμάσω ξανά! » ή «καλύτερα να επενδύσω το χρόνο μου αλλού!» – Διατηρήστε την εσωτερική φωνή σας θετική και παραγωγική.

Ορίστε προσδοκίες βασισμένες σε βασικές ιδιότητες σας αντί για επιφανειακά επιτεύγματα.

Μια τοξική/δύσκολη προσδοκία σάς δίνει πίεση και σας κάνει να αποτύχετε.

Μια υγιής προσδοκία σας εμπνέει εμπιστοσύνη και σας κάνει καλύτερο άτομο.

Το πρώτο τείνει να βασίζεται σε επιφανειακά επιτεύγματα. Για παράδειγμα, περιμένετε από τον εαυτό σας να δουλέψετε μια συγκεκριμένη δουλειά ή να κερδίσετε ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό.

Το τελευταίο μπορεί να ρυθμιστεί με βάση τις βασικές σας ιδιότητες και αξίες. Για παράδειγμα, περιμένετε να είστε ευγενικοί και να προσεγγίζετε κάθε κατάσταση με αγάπη.

Την επόμενη φορά που δεν αισθάνεστε αρκετά επαρκείς, μην το βγάλετε προς τα έξω.

Ρωτήστε τις σκέψεις σας. Επανεκτιμήστε τις προσδοκίες και την αντίληψή σας για τον εαυτό σας. Κάντε τα να λειτουργούν για εσάς.

Σε τελική ανάλυση, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν πρέπει ποτέ να ανησυχείτε για το αν είστε αρκετά ικανοί, επειδή μπορεί να είστε ήδη.

Είστε αρκετά επαρκείς γιατί είστε μοναδικοί.

Είστε μοναδικοί, γιατί κανείς δεν έχει τους ίδιους γονείς, ανατροφή, φυσικά χαρακτηριστικά, συναισθηματικές ικανότητες και επίπεδο νοημοσύνης με εσάς.