Πώς θα αποκτήσεις γρήγορα καλή διάθεση

στις

Τα κακά νέα είναι πως δεν μπορούμε ποτέ να αποκλείσουμε ότι κάτι θα συμβεί που θα χαλάσει τη διάθεση μας. Τα καλά νέα είναι ότι μπορούμε να χαλαρώσουμε ξανά, εύκολα και γρήγορα! Η καλή διάθεση είναι ο νούμερο ένα παράγοντας για την καλή ψυχική και σωματική υγεία και για το λόγο αυτό σας παραθέτουμε στη συνέχεια εύκολα βήματα για να φτιάξετε μόνοι σας τη διάθεσή σας και να δείτε τα πράγματα από μία διαφορετική οπτική, πιο αισιόδοξη και χαρούμενη.

    kalid-diathesi

    Αν έχεις 1 λεπτό

    • Χαμογέλα. Έρευνες έχουν δείξει ότι αυτή η κίνηση των μυών του προσώπου αυξάνει τη ροή ορμονών που προκαλούν χαρά στον εγκέφαλο.

    • Φάε λίγη σοκολάτα. Δεν είναι μόνο νόστιμη, αλλά επιπλέον μας κάνει να νιώθουμε χαρούμενοι.

    • Βάλε ένα λουλούδι στο βάζο. Τα λουλούδια τονώνουν άμεσα τη διάθεσή μας (και για πολλή ώρα μετά). Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ έχει δείξει ότι έχουμε περισσότερη ευεξία όλη μέρα, όταν βλέπουμε λουλούδια μόλις ξυπνάμε.

        Αν έχεις 5 λεπτά

        • Φόρεσε κάτι κόκκινο! Σύμφωνα με έρευνα από την Αμερικάνικη Ψυχολογική Εταιρεία, το κόκκινο χρώμα κάνει τις γυναίκες πιο ελκυστικές και τονώνει την αυτοπεποίθησή τους. Αυτή η τόνωση ίσως είναι ό,τι χρειάζεσαι για να νιώσεις καλύτερα!

        • Παίξε με το σκύλο σου! Μια αγκαλιά με το σκύλο μειώνει το στρες και αυξάνει τα επίπεδα ευτυχίας. Δεν έχεις σκύλο; Κανένα πρόβλημα! Σύμφωνα με έρευνα από τη Νοσηλευτική Σχολή του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, την ίδια επίδραση έχει κι ένας χαρούμενος φίλος!

        • Πέτυχε ένα (μικρό) στόχο. Σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο,οι άνθρωποι που βάζουν στόχους νιώθουν καλά για τον εαυτό τους και τη ζωή. Θέσε ένα μικρό στόχο, ακόμα κι αν είναι το να βάλεις το τσαλακωμένο χαρτί στο καλάθι των αχρήστων πετώντας το από μακριά. Δε θα αλλάξει τον κόσμο προς το καλύτερο, όμως θα νιώσεις μια μίνι έκρηξη αυτοπεποίθησης!

        • Ανοίξτε τις κουρτίνες.

          Μόλις μετά από 4 εβδομάδες θεραπείας με τις κουρτίνες ανοιχτές, και το 50% των συμμετεχόντων σε έρευνα σχετική με την κατάθλιψη, είχε σχεδόν θεραπευτεί! Μία ώρα την ημέρα κάτω από τις λαμπρές ακτίνες του ηλίου και η κακή διάθεση θα αποτελέσει σύντομα παρελθόν… Ανοίξτε λοιπόν τα παράθυρα του σπιτιού σας να μπει φως και αέρας, και πιστέψτε με πως η ψυχολογία σας θα φτιάξει γρήγορα και θα αποκτήσετε όρεξη να κάνετε διάφορα πράγματα.

        • Επικεντρωθείτε στα καλά σημεία.

          Κάθε βράδυ γράψτε σε ένα χαρτί τρία πράγματα που κάνατε κατά τη διάρκεια της ημέρας και πήγαν καλά. Περιγράψτε τα με λεπτομέρειες και δώστε έμφαση στο πόσο σημαντική ήταν η συμβολή σας σε αυτά. Ο έλεγχος στα μικρά καθημερινά πράγματα αυξάνει το αίσθημα της αυτοεκτίμησης και σας τονίζει την αυτοπεποίθηση. Μην αναλώνεστε σκεπτόμενοι τα αρνητικά που τυχόν έλαβαν χώρα στην ημέρα σας, και μην αφήνετε κανέναν και τίποτα να σας «χαλάσει» τον ψυχισμό.

            kali-diathesi-body

            Αν έχεις 30 λεπτά

            • Πιάσε τις βελόνες. Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό Journal of Nursing Scholarship διαπιστώθηκε πως η ενασχόληση με τη χειροτεχνία βοήθησε ανθρώπους που φρόντιζαν συγγενείς τους με καρκίνο να χαλαρώσουν. Αν δεν ξέρεις να πλέκεις, μπορείς να δοκιμάσεις τη ζωγραφική.

            • Βγες έξω. Μια βόλτα στο ύπαιθρο θα αυξήσει τα επίπεδα της νορεπινεφρίνης, ενός χημικού που βοηθά τον εγκέφαλο να διαχειριστεί το άγχος, ενώ οι δραστηριότητες εκτός σπιτιού ενισχύουν τη διάθεση, σύμφωνα με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Έσεξ στην Αγγλία.

            • Ζήστε τη στιγμή.

              Όσο αρμονικές και αν είναι οι προγραμματισμένες έξοδοι και τα ταξίδια, η αλήθεια είναι ότι οι αυθόρμητες περιπέτειες της στιγμής προσφέρουν μία ανάλαφρη διάθεση ελευθερίας. Το να μην έχετε προσδοκίες για τις καλύτερες διακοπές ή την καλύτερη έξοδο, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες να περάσετε ακόμη πιο όμορφα και η διάθεσή σας να φτιάξει σημαντικά. Σημαντική συμβολή αποτελεί και ο ενθουσιασμός για το άγνωστο που κάνει την εμπειρία ακόμη πιο ιδιαίτερη. Μην κάνετε λοιπόν σχέδια και μην προγραμματίζετε τίποτα, γιατί ο Θεός γελάει. Ονειρευτείτε όμως και τολμήστε χωρίς περιορισμούς και δισταγμούς, και θα δικαιωθείτε!

            • Τραγουδήστε σαν να μη σας ακούει κανένας, και χορέψτε σαν να μη σας βλέπει κανείς!

              Πολλοί θεραπευτές ισχυρίζονται ότι το τραγούδι, άσχετα με το πόσο καλός ή κακός είναι κάποιος, βοηθά σημαντικά στο να φτιάξει η διάθεσή μας. Το ίδιο σημαντικός είναι και ο χορός. Ο Frederick Nitze έλεγε χαρακτηριστικά ότι ο άνθρωπος που δεν χορεύει έστω και μία φορά την ημέρα, είναι δυστυχισμένος! Αφήστε λοιπόν τα «πρέπει» και τα «μη», εξωτερικευτείτε και ξεδιπλώστε την μοναδική και ξεχωριστή υπόστασή σας, αδιαφορώντας για το τι θα πουν οι γύρω σας. Η ζωή άλλωστε είναι πολύ μικρή για να την ξοδέψουμε σε τέτοιες ανούσιες σκέψεις!

            • Να έχετε πίστη.

              Σύμφωνα με μία μελέτη στο «Περιοδικό της οικονομικής Ψυχολογίας» η πίστη και η προσευχή, ανεξαρτήτου θρησκείας, ικανοποιούν τη βασική ανάγκη του ανθρώπου να είναι μέρος σε κάτι πιο σπουδαίο και ανώτερο. Ο άνθρωπος κατ’ αυτόν τον τρόπο αισθάνεται να περιβάλλεται από μία ανώτερη δύναμη, η οποία του προσφέρει τα απαραίτητα εφόδια για να συνεχίσει στον δύσκολο και απρόβλεπτο δρόμο της ζωής. Παίρνει δύναμη, αρχίζει να ελπίζει και να διεκδικεί. Την ίδια αίσθηση αγαλλίασης και πνευματικής ισορροπίας προσφέρει και ο διαλογισμός, ο οποίος, όπως και η προσευχή, μπορεί να αλλάξει στην πράξη την δομή του εγκεφάλου και να σας προσφέρει ευτυχία.

            smilesΑλλά και

            • Μετρήστε τα όμορφα πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή σας και…εκφράστε ευγνωμοσύνη και εκτίμηση για ότι έχετε αποκτήσει (υλικό ή συναισθηματικό) μέχρι στιγμής.

            • Μείνετε αισιόδοξοι. Κρατήστε ημερολόγιο στο οποίο θα αναγράφετε τα όνειρα σας για το μέλλον καθώς και τα θετικά στοιχεία της κάθε κατάστασης στη ζωή σας.

            • Μη συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους. Παραμείνετε μοναδικοί ως προς τα προβλήματα και τις ανταμοιβές σας δίχως να τα συγκρίνετε με αυτά των γύρω σας.

            • Προβάλλετε την καλή σας πλευρά, προσφέροντας στους άλλους με οποιοδήποτε τρόπο.

            • Φροντίστε για τη διατήρηση των σχέσεων σας. Επενδύστε χρόνο στα αγαπημένα σας πρόσωπα.

            • Συγχωρήστε!!! Όλα τα υπόλοιπα συναισθήματα οργής και αγανάκτησης καταγράψτε τα σε ένα χαρτί.

            • Επενδύστε στην πνευματικότητα σας: διαβάστε βιβλία που θα διευρύνουν τους ορίζοντες σας.

            • Αποκτήστε την καλύτερη δυνατή σχέση με το σώμα σας. Γυμναστείτε και δοκιμάστε το διαλογισμό ή άλλες τεχνικές εκγύμνασης σώματος και πνεύματος.

            Advertisements