Η ευγνωμοσύνη λειτουργεί σαν αντικαταθλιπτικό

στις

<

p align=»justify»>Η ευγνωμοσύνη είναι κάτι περισσότερο από το να λες «ευχαριστώ» ή «παρακαλώ». Έχει να κάνει με τα θετικά συναισθήματα που λαμβάνουμε όταν καλά πράγματα έρχονται στον δρόμο μας, όταν εκτιμάμε όσα θετικά συμβαίνουν γύρω μας, χωρίς να τα θεωρούμε δεδομένα. Η ευγνωμοσύνη είναι ένα συναίσθημα που πηγάζει από μέσα μας, το οποίο όμως στην πραγματικότητα αποτελεί επιλογή και στάση ζωής.

grateful

 

Επίσης, η ευγνωμοσύνη είναι ένα καταπληκτικό συναίσθημα, και μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλο σε βιολογικό επίπεδο όπως λειτουργεί ένα αντικαταθλιπτικό. Ενισχύει τους νευροδιαβιβαστές ντοπαμίνη και σεροτονίνη και σας κάνει ευτυχισμένους. Σκεπτόμενοι τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες, επικεντρώνεστε τότε στις θετικές πτυχές της ζωής σας. Κι αυτή η απλή πράξη αυξάνει την παραγωγή σεροτονίνης.

<

p align=»justify»>Βέβαια, μερικές φορές η ζωή αποδεικνύεται πολύ άδικη και νιώθουμε ότι δεν υπάρχει τίποτα για το οποίο να είμαστε ευγνώμονες. Ξέρετε κάτι όμως;

<

p align=»justify»>Δεν έχει σημασία, δεν χρειάζεται να υπάρχει τίποτα. Η διαδικασία της αναζήτησης της ευγνωμοσύνης προς τους ανθρώπους, είναι αυτό που μετράει.

<

p align=»justify»>Δεν είναι τα πράγματα για τα οποία νιώθουμε ευγνωμοσύνη που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία, αλλά το γεγονός ότι προσπαθούμε να νιώσουμε έτσι.

<

p align=»justify»>Το ότι θυμόμαστε να είμαστε ευγνώμονες αποτελεί μια μορφή συναισθηματικής νοημοσύνης. Σε μια μελέτη διαπιστώθηκε ότι στην πραγματικότητα αυτό επηρεάζει την πυκνότητα των νευρώνων τόσο στον κοιλιακό όσο και στον πλευρικό προμετωπιαίο φλοιό.

<

p align=»justify»>stresl1

<

p align=»justify»>Ο αλλαγές πυκνότητας υποδηλώνουν ότι όσο αυξάνεται η συναισθηματική νοημοσύνη, τόσο πιο αποτελεσματικοί γίνονται οι νευρώνες σε αυτούς τους τομείς. Η υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη σημαίνει ότι απλώς χρειάζεται λιγότερη προσπάθεια για να είστε ευγνώμονες.

<

p align=»justify»>Μάλιστα η ευγνωμοσύνη δεν κάνει μόνο τον εγκέφαλό σας ευτυχισμένο – μπορεί επίσης να δημιουργήσει ένα θετικό κύκλωμα ανατροφοδότησης στις σχέσεις σας. Εκφράστε λοιπόν την ευγνωμοσύνη σας στους ανθρώπους που αγαπάτε.

<

p align=»justify»>Αλλά κοιτάξτε γύρω σας και παρατηρήστε πόσα όμορφα πράγματα έχετε στη ζωή σας: την οικογένειά σας, τους φίλους σας, ένα όμορφο και ζεστό σπίτι. Για πολλά από αυτά, μπορεί να έχετε προσπαθήσει, να έχετε κοπιάσει και να τα έχετε καταφέρει. Αναγνωρίστε όμως όχι αυτά μόνο για τα οποία κουραστήκατε, αλλά και αυτά για τα οποία μας δόθηκαν χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Περπατώντας στον δρόμο, παρατηρούμε πόσα θετικά πράγματα υπάρχουν γύρω μας, τα οποία μπορούμε να δούμε, να αισθανθούμε, να απολαύσουμε: τα χρώματα και τα αρώματα των λουλουδιών, τη μυρωδιά του ζεστού ψωμιού από τον φούρνο, τη ζεστασιά του ήλιου. 

<

p align=»justify»>Ευγνωμοσύνη μπορούμε να νιώσουμε όχι μόνο όταν δίνουμε εμείς, αλλά και όταν μας προσφέρουν οι άλλοι. Η προσφορά βοήθειας και στήριξης, το ενδιαφέρον των γύρω μας, μια καλή κουβέντα σε μια δύσκολη στιγμή, ένα δώρο, η έκφραση αγάπης και εκτίμησης απέναντί μας είναι πολύτιμες πηγές δύναμης και νοήματος στη ζωή μας, που αξίζει να επιτρέπουμε στον εαυτό μας να τα βιώσει συναισθηματικά και σωματικά και να αντλήσει δυνάμεις από αυτά.