Ανθολόγιον Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

Τέσσερις τρόποι για να αντιμετωπίσετε την κριτική


Η κριτική και οι επικρίσεις είναι δυσάρεστες καταστάσεις για οποιονδήποτε, από ένα υψηλόβαθμο στέλεχος επιχειρήσεων μέχρι έναν «απλό» υπάλληλο. Ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν κάποια «τρικς» για να αντιμετωπιστούν καλύτερα οι καταστάσεις.

management

Πιο συγκεκριμένα, για να δέχεστε αποτελεσματικά τις επικρίσεις, δοκιμάστε τις παρακάτω τεχνικές:

*Ενεργοποιήστε τις άμυνες σας: Πριν αντιδράσετε, φανταστείτε ότι σάς περιβάλλει μία προστατευτική ασπίδα. Με τον τρόπο αυτόν κερδίζετε λίγα δευτερόλεπτα για να εξετάσετε τις προθέσεις του επικριτή σας. Ίσως πρέπει να διερευνήσετε τις επικρίσεις περισσότερο: μήπως είναι προτάσεις βελτίωσης, ή μήπως θα πρέπει να απορρίψετε το μήνυμα ως επιζήμιο;

*Να ενεργείτε σαν φίλτρο καφέ: Εάν δεν διερευνήσετε περαιτέρω τις επικρίσεις, θα πρέπει να διαχωρίσετε το συναισθηματικό υπόβαθρο –π.χ. τον φόβο ή τον θυμό του επικριτή– από τα γεγονότα. Με αυτό τον τρόπο, μπορείτε να αντιδράσετε μόνον στις πληροφορίες και όχι στα συναισθήματα του επικριτή

*Προσποιηθείτε ότι είστε Σέρλοκ Χολμς: Μην επαναπαύεστε έως ότου έχετε όλα τα στοιχεία του μυστηρίου της επίκρισης. Ζητήστε συγκεκριμένα στοιχεία. Παράδειγμα; Όταν είπατε ότι η αναφορά ήταν ημιτελής, τί ακριβώς εννοούσατε;

*Πείτε «έχεις δίκιο»: Είναι πολύ ευκολότερο από το να πείτε «έκανα λάθος», δύο λέξεις που καταπραΰνουν κάθε ενδεχόμενο οργισμένης συζήτησης.

Πηγή

Advertisements

Information

This entry was posted on 30/01/2017 by in ψυχολογία,καριέρα and tagged , .

Πλοήγηση

Follow Ανθολόγιον Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Παιδεία on WordPress.com