Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

5 εύκολες συμβουλές για τις μαμάδες για να διαβάζουν τα παιδιά τους


Για να μην φανούν στον μικρό σας μαθητή τα σχολικά μαθήματα βουνό θα πρέπει να του μάθετε να οργανώνει το διάβασμά του αλλά και τον χρόνο του. Με λίγα λόγια θα πρέπει να βάλετε μια σειρά ώστε να καταλάβει πόση ώρα χρειάζεται κάθε μάθημα και με ποιο τρόπο θα μαθαίνει τα μαθήματά του.

books1

Όλα αυτά βέβαια θα πρέπει να γίνονται, αφού έχει γυρίσει από το σχολείο του, έχει φάει ένα καλό μεσημεριανό και έχει ξεκουραστεί λίγο ή έχει παίξει με κάποιο από τα παιχνίδια του. Από εκεί και πέρα πρέπει να καταλάβει πως το σωστό διάβασμα χρειάζεται αυτοσυγκέντρωση και ησυχία. Θα πρέπει να του εξηγήσετε πως το διάβασμα δεν συνδυάζεται με κάτι άλλο παράλληλα και ούτε γίνεται γρήγορα.

Βέβαια το διάβασμα για να το αγαπήσει θα πρέπει να έχει ξεκινήσει με καλές βάσεις από την αρχή. Από την πρώτη δημοτικού δηλαδή το παιδί θα πρέπει να έχει προγραμματισμό στα σχολικά του μαθήματα. Έτσι θα δημιουργηθεί και η λεγόμενη αλυσίδα. Όταν το παιδί μάθει να διαβάζει σωστά, «χτίζει» τις γνώσεις του και ενώνει την αλυσίδα, αν όμως για κάποιο λόγο πάψει να ενδιαφέρεται για το διάβασμα και αφήσει τα λεγόμενα «κενά» τότε θα λείπει κρίκος από την αλυσίδα!

diavasmaΤον σημαντικότερο ρόλο εδώ τον έχουν οι μαμάδες. Δηλαδή από εσάς. Θα πρέπει με ηρεμία και υπομονή να βοηθάτε το παιδί σας και όχι να το πιέζετε. Πιο κάτω θα δείτε μερικούς αποτελεσματικούς τρόπους διαβάσματος που, σύμφωνα με το mothersblog, θα σας βοηθήσουν να «στηρίξετε» το παιδί σας.

– Θα σημειώνετε τις εργασίες που έχει για την επόμενη μέρα και θα ορίζετε τον χρόνο που χρειάζεται το κάθε μάθημα για να το τελειώσει.

– Αφού βεβαιωθείτε πως το παιδί σας έχει καταλάβει τι ακριβώς πρέπει να κάνει, θα βγαίνετε από το δωμάτιό του λέγοντάς του, πως έχετε μια δουλειά στην κουζίνα και θα γυρίσετε σε λίγο. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να ελέγξετε κατά το πόσο έχει προχωρήσει με το διάβασμα.

– Κάθε μάθημα που θα τελειώνει για παράδειγμα, αριθμητική, ορθογραφία, αντιγραφή, θα το σβήνετε από την λίστα για να βλέπει ότι σιγά σιγά φτάνει στο τέλος.

– Σε καμιά περίπτωση δεν θα νευριάσετε εάν δεν κάνει καλά γράμματα ή είναι ανορθόγραφο. Ρωτήστε το απλά αν είναι ικανοποιημένο το ίδιο τονίζοντας ότι οι δυνατότητές του μπορούν και το καλύτερο.

– Να θυμάστε πως για να αξιοποιηθεί ο χρόνος της μελέτης του παιδιού θα πρέπει να έχει έναν σταθερό ρυθμό στο διάβασμα και απόλυτη αυτοσυγκέντρωση. Ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα κάθε μισή ώρα για τα παιδιά του δημοτικού και κάθε μια ώρα για τα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου!

Πηγή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Information

This entry was posted on 23/11/2016 by in παιδαγωγικά and tagged , , .

Πλοήγηση

Follow Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία on WordPress.com