Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

Το άγχος δεν φέρνει πάντα κακές επιδόσεις στα μαθηματικά


Θεωρείται ότι το βίωμα του άγχους για τα μαθηματικά – η νευρικότητα και η δυσφορία που σχετίζεται με την ενασχόληση με αυτά – για κάποιους μαθητές εξασθενίζει την απόδοσή τους στο αντικείμενο αυτό. Όμως, μια νέα έρευνα έρχεται τώρα να δείξει ότι για άλλους το άγχος είναι συνδεδεμένο με βελτιωμένες, τουλάχιστον σε ένα βαθμό, επιδόσεις στα μαθηματικά. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο Psychological Science.

Dificultades-aprendizaje-ninos

Σε δύο μελέτες, οι ερευνητές Zhe Wang, από το Πολυτεχνικό Ινστιτούτο και Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Virginia, Stephen Petrill, του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Ohio και οι συνεργάτες τους διαπίστωσαν ότι ένα μέτριο επίπεδο άγχους για τα μαθηματικά συσχετίστηκε με υψηλές επιδόσεις σε αυτά, αν οι σπουδαστές έχουν υψηλό κίνητρο για τα μαθηματικά – δηλαδή οι σπουδαστές που ανέφεραν ότι εκτιμούσαν τα μαθηματικά και αγκάλιαζαν τα μαθηματικά προβλήματα.

Όμως για εκείνους που έχουν χαμηλά κίνητρα για να μάθουν μαθηματικά, το υψηλό άγχος για τα μαθηματικά φαίνεται να συνδέεται με χαμηλές επιδόσεις σε αυτά.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι η αρνητική συσχέτιση μεταξύ του άγχους για τα μαθηματικά και της μάθησης των μαθηματικών δεν είναι καθολική», λένε η Wang και ο Petrill. «Το κίνητρο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό ρυθμιστή για την αρνητική επίδραση του άγχους στα μαθηματικά».

Ενώ ορισμένα παιδιά μπορεί να είναι αγχωμένα με τα μαθηματικά, επειδή είναι εξαιρετικά δύσκολα για αυτά και νιώθουν ότι απειλούνται από αυτό, άλλα μπορεί να είναι αγχωμένα με τα μαθηματικά, επειδή θέλουν να έχουν καλές επιδόσεις. Οι ερευνητές υπέθεσαν ότι τα διαφορετικά υποκείμενα κίνητρα για αυτές τις δύο ομάδες, μπορεί να έχουν διαφορετικές συνέπειες για τις μαθησιακές συμπεριφορές στα μαθηματικά και τις επιδόσεις σε αυτά.

«Μολονότι το άγχος για τα μαθηματικά είναι επιζήμιο για τη μάθησή τους από ορισμένα παιδιά, το κίνητρο μπορεί να συμβάλει στην υπέρβαση των ζημιογόνων επιπτώσεων του άγχους για τα μαθηματικά. Ειδικότερα, για τα παιδιά με υψηλά κίνητρα να μάθουν καλύτερα τα μαθηματικά, το μέτριο επίπεδο άγχους μπορεί πράγματι να αποδειχθεί αποτελεσματικό», λέει ο Petrill.

Πηγή

Information

This entry was posted on 25/10/2016 by in παιδαγωγικά and tagged , .

Πλοήγηση

Follow Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία on WordPress.com