Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

Μείνετε βαθειά προσηλωμένοι μία ώρα την ημέρα σε κάθε εργασία


Οι άνθρωποι τείνουμε να διαμαρτυρόμαστε για την έλλειψη χρόνου για να ολοκληρώσουμε κάτι που απαιτεί προσπάθεια και σκέψη έτσι ώστε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ωστόσο, αν επικεντρωθεί κανείς στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα χρόνου, τότε μπορεί να καταφέρει πράγματα που ενδεχομένως δεν είχε καν φανταστεί.

businessman hand shows people cogs

Ο Srinivas Rao, δημιουργός του Unmistakable Creative Podcast και αρθρογράφος του περιοδικού The Quiver, μας εξηγεί:

"Μία ώρα την ημέρα στην οποία κάνεις απόλυτο focus, ή αλλιώς παραμένεις κατά τη διάρκεια της απολύτως προσηλωμένος στην προσπάθεια σου, μπορεί να έχει εκπληκτικά αποτελέσματα".

Είναι αυτό που ελληνιστί μπορούμε να αποδώσουμε ως η "εστιασμένη ώρα".

Το μυστικό είναι να παραμένεις επικεντρωμένος στη δουλειά σου χωρίς να αποσπάται η προσοχή σου, τις πρώτες πρωινές ώρες της ημέρας, γιατί τότε το μυαλό μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα, με μεγαλύτερη διαύγεια, αναπτύσσοντας αυτοματισμούς.

Το να χάνεις αυτές τις ώρες, είναι κάτι που δεν αναπληρώνεται εύκολα. Όπως αναφέρει ο Rao, αυτές οι ώρες είναι οι "δικές σου ώρες". Είναι ένα χρονικό διάστημα που πρέπει να μένει εκτός χρονοδιαγράμματος και ατζέντας. Ο λεγόμενος "χρόνος δημιουργίας".

Στις περισσότερες περιπτώσεις, πολύ νωρίς το πρωί δεν σε καλεί κανείς στο τηλέφωνο, δεν έχεις συσκέψεις στη δουλειά, δεν έχεις πολλές επικοινωνίες εν γένει. Μία ώρα για εσένα το πρωί, είναι αρκετή.

Με μία ώρα την ημέρα για εσένα, μπορείς:

-Να γράψεις ένα βιβλίο μέσα σε ένα χρόνο, γράφοντας 1000 λέξεις την ημέρα ή να τελειώσεις ένα κείμενο 45.000 λέξεων μέσα σε έξι μήνες με μεθοδική δουλειά. Είτε δημιουργείς μυθοπλασία, είτε γράφεις για εσένα αυτο-εξομολογητικά, η καθημερινή γραφή κρατά τον εγκέφαλο σε εγρήγορση.

-Το παράδειγμα του συγγραφέα Seth Godin είναι ενδεικτικό. Ο ίδιος μας συμβουλεύει. "Γράφε κάθε μέρα. Κάθε μέρα από λίγο". Το γράψιμο και η δημιουργία γίνονται καθημερινή σου συνήθεια. Αντιστοίχως, αντί να γράφεις μπορείς να κάνεις focus σε αυτό που σου αρέσει περισσότερο να κάνεις στον ελεύθερο σου χρόνο. Μουσική, ζωγραφική, άθληση. Μία ώρα αποκλειστικής εστίασης στο αγαπημένο σου χόμπι, θα σε κάνει ακόμα καλύτερο σε αυτό και θα σε αποσυμπιέζει από τα άγχη της καθημερινότητας και της εργασίας.

woman~readingΜία ώρα την ημέρα για διάβασμα. Δεν χρειάζεται πολύ περισσότερο, ακόμα και εξήντα λεπτά αρκούν για να προχωρήσεις το βιβλίο που επέλεξες. Το μάτι ξεφεύγει από τις οθόνες στις οποίες εκτίθεται όλη μέρα.

Όταν εστιάζεις σε κάτι μία ώρα την ημέρα, βελτιώνεις τη δημιουργικότητα σου και βρίσκεις εναλλακτικούς τρόπους για να επιλύεις τα ζητήματα που προκύπτουν. Η δημιουργική προσπάθεια οξύνεται, το ίδιο και η φαντασία.

Με μία ώρα προσπάθειας την ημέρα, μπορείς να μάθεις μια ξένη γλώσσα. Μία ώρα μελέτης θα σε κάνει γλωσσομαθή με όλα τα θετικά που συνεπάγεται κάτι τέτοιο.

Μία ώρα την ημέρα θα σε κάνει να μάθεις να εργάζεσαι σαν επαγγελματίας και όχι σαν ερασιτέχνης. Είπαμε, γιατί αναπτύσσεις πλάνα, μεθοδικότητα, την αίσθηση της συνέπειας και της καθημερινής προσπάθειας, όχι της ευκαιριακής. Πέραν τούτου, το να δουλεύεις για εσένα εκτός πλαισίου και μόνο βάσει επιλογής, σου δίνει έξτρα κίνητρο και ενδιαφέρον. Γιατί το κάνεις για τη δική σου βελτίωση.

businessman-hand-workingΣτόχοι και προγραμματισμός: Το application του Google Calendar ή μια προσωπική ατζέντα, θα σε κάνει να τηρήσεις αυτή τη μία "προσωπική ώρα". Θέτεις μικρούς στόχους. Μεσοπρόθεσμους ή μακροπρόθεσμους. Από εκεί και πέρα, βήμα το βήμα φτάνεις στην επίτευξη τους. Ένα βήμα τη φορά, πας πιο μπροστά με άλλα λόγια.

Το σημαντικότερο, είναι ο προγραμματισμός. Και στον προγραμματισμό, το κλειδί είναι να μην αναβάλλεις πράγματα που μπορείς να πράξεις. Ή όπως έλεγαν οι παλιοί, "αυτό που μπορείς να κάνεις σήμερα, μην το αφήνεις για αύριο".

Το να κρατάς σημειώσεις σε ατζέντα και να φτιάχνεις γραπτό πρόγραμμα είναι ακόμα καλύτερη λύση από τις ψηφιακές εφαρμογές, γιατί έχεις άμεση συναίσθηση του τί σχεδιάζεις.

Συμβουλές για αυτή τη μία "προσωπική ώρα":

  • -Μην τσεκάρετε τα mail σας κατά τη διάρκεια της. Καμία απόσπαση προσοχής από τον στόχο.

  • -Ιδανικά, κλείσε το κινητό σου τηλέφωνο.

  • -Αποχή από τα social media. Δεν είσαι εκεί για κανέναν. Μόνο για σένα.

  • -Όχι meetings, ραντεβού, συναντήσεις, κουβέντες αυτή την ώρα. Είσαι εσύ και ο εαυτός σου. Και ο στόχος σου.

  • -Ξύπνα μια ώρα νωρίτερα απ’ ό,τι συνήθιζες να κάνεις. Πάρε καλό πρωινό. Ο εγκέφαλος αφυπνίζεται και στη συνέχεια είναι διαθέσιμος για να τον εκμεταλλευτείς στον μέγιστο βαθμό.

  • -Αν θες, πήγαινε σε μια ήσυχη καφετέρια το πρωί για να δουλέψεις αυτή τη συγκεκριμένη ώρα που επιλέγεις εσύ. Η αλλαγή περιβάλλοντος κάνει καλό.

Το να κάνεις ποιοτική δουλεία είναι το Α και το Ω σε έναν κόσμο που ζει μέσα σε εξωφρενικές ταχύτητες και χαρακτηρίζεται από ακατάσχετη φασαρία. Ηρεμία, διαλογισμός, συγκέντρωση, παύση στους φρενήρεις ρυθμούς. Αποτέλεσμα, αυτοβελτίωση και αυτογνωσία.

Πηγή

Information

This entry was posted on 24/06/2016 by in αυτοβελτίωση and tagged , , .

Πλοήγηση

Follow Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία on WordPress.com