Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

Μην κάνεις αυτά τα πράγματα αν είσαι χάλια


Σε περίπτωση που νιώθετε “εγκλωβισμένοι” μέσα σε καταστάσεις και δεν ξέρετε πώς να το αντιμετωπίσετε, η ειδική συγγραφέας Shannon Kaiser, ενημερώνει πως αντί της σκέψης τι “πρέπει να κάνω;”, είναι καλύτερα να σκέφτεσαι “τι δεν πρέπει να κάνω;”. 15677

  • Δεν πρέπει να αισθανόμαστε άσχημα, επειδή έχουμε τις μαύρες μας

1

Ο στόχος μας δεν μπορεί να είναι να αισθανόμαστε ευτυχισμένοι όλη την ώρα. Υπάρχει μία γκάμα συναισθημάτων που μπορεί να βιώσουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Η Kaiser σημειώνει πως αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να επιτρέπουμε στον εαυτό μας να είναι συνδεδεμένος και να ζει όλα τα συναισθήματά του.

Επομένως, τις στιγμές που δεν αισθανόμαστε καλά, δεν χρειάζεται να φορτώνουμε με επιπλέον αρνητικές σκέψεις τον εαυτό μας, του τύπου "δεν νιώθω καλά, άρα κάτι πάει λάθος με εμένα". Αντί αυτού, καλό είναι να αφήνουμε το αρνητικό συναίσθημα να εκφραστεί και να περάσει. Με αυτόν τον τρόπο, απελευθερώνεται η ενέργειά του και ανοίγει ο δρόμος προς την ηρεμία.

  • Δεν πρέπει να εστιάζουμε στο πρόβλημα

Όταν ένα συγκεκριμένο αρνητικό συναίσθημα μας "πνίγει" συχνά, αντί διαμαρτυριών και συνεχόμενης γκρίνιας, η οποία επηρεάζει τόσο τη δική μας ευεξία όσο και των φίλων και των συγγενών, καλό είναι να ξεκινήσουμε να επικεντρωνόμαστε στον εντοπισμό εκείνων των βημάτων που θα μας βγάλουν από το πρόβλημα.

Αισθανόμαστε καλά να μοιραζόμαστε το φορτίο των προβλημάτων μας με άλλους, αλλά αυτό δεν είναι πάντα δίκαιο και σίγουρα, δεν είναι ο τρόπος να βρούμε τη λύση τους. Για να προσεγγίσουμε την ισορροπία είναι καλύτερα να εξαλείψουμε το πρόβλημα εντελώς, όχι απλά να μοιράσουμε τις επιπτώσεις του.

  • Δεν πρέπει να "τρώμε" τα συναισθήματά μας με λάθος τρόπο

Όταν δεν νιώθουμε καλά, συχνά πέφτουμε με τα μούτρα σε απαγορευμένες διατροφικές απολαύσεις. Ωστόσο, αν και αρχικά μπορεί να νιώσουμε καλύτερα, μετά από λίγο έρευνες έχουν αποδείξει ότι αρχίζουμε να αισθανόμαστε τύψεις και ενοχές για τις παρασπονδίες μας.

Με άλλα λόγια, οι καταχρήσεις και η υπερβολική κατανάλωση "κακού" φαγητού το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να επηρεάσουν ακόμη πιο αρνητικά τη διάθεσή μας μακροπρόθεσμα. Την επόμενη φορά που θα νιώσουμε την ανάγκη να ξεχαστούμε με φαγητό, οι υγιεινές επιλογές είναι εκείνες οι οποίες θα μας κάνουν και να νιώσουμε πιο καλά και παράλληλα, θα τονώσουν την υγεία μας.

  • Δεν πρέπει να πιστεύουμε ότι μας χρωστάει όλος ο κόσμος

Ο καθένας από εμάς έχεις κακές μέρες και σε ένα δεύτερο χρόνο ντύνεται με το πέπλο του θύματος, πιστεύοντας είτε ότι του χρωστάει ο κόσμος όλος να ασχοληθεί μαζί του και να τον κάνει να νιώσει καλύτερα είτε ότι όλοι οι άλλοι φταίνε για τα προβλήματά του.

Δεν κερδίζουμε τίποτα όταν αντιδρούμε έτσι, εκτός από μεγαλύτερη απογοήτευση και θυμό. Μία εναλλακτική όταν είμαστε στις μαύρες μας, είναι να μην επικεντρωνόμαστε σε όσα "μας στερούν οι άλλοι", αλλά να σκεφτόμαστε τι και πόσα έχουμε καταφέρει εμείς και να είμαστε ευγνώμονες για αυτά, ενισχύοντας τη διάθεσή μας.

  • Δεν πρέπει να αποφεύγουμε τον φρέσκο αέρα

Αντί να πέφτουμε σε χειμερία νάρκη και να καθόμαστε σε εσωτερικούς χώρους, ας πιέσουμε λίγο τον εαυτό μας να βγει έξω από το σπίτι. Το φως και η ύπαιθρος μόνο όμορφα μπορούν να επιδράσουν επάνω μας.

  • Δεν πρέπει να κολλάμε στα αρνητικά

Όταν έχουμε τις “μαύρες” μας δύσκολα ξεκολλάμε από τις αρνητικές καταστάσεις και συνηθίζουμε να τονίζουμε τα αρνητικά συναισθήματα που μας βασανίζουν, ξανά και ξανά στο κεφάλι μας. Αυτή η επανάληψη των αρνητικών σκέψεων μάς κάνει να κυλιόμαστε περισσότερο στη μιζέρια και στο δράμα, παρά σε κάτι χαρούμενο.

Αν βρούμε εναλλακτικές επιλογές, κάποια χόμπι για να κάνουμε όποτε δεν νιώθουμε καλά, θα βρούμε το καλύτερο καταφύγιο το οποίο θα μας επιτρέψει να αφήσουμε πίσω τις κακές σκέψεις και να επικεντρωθούμε σε θετικές.

  • Δεν πρέπει να μην αθλούμαστε

7

Συνεχίζοντας από την παραπάνω συμβουλή, να σημειώσουμε ότι ακόμη και αν δεν συμμετέχουμε οργανωμένα σε κάποια σωματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τους ειδικούς, αρκούν 5 λεπτά αυξημένου καρδιακού ρυθμού για να ενισχύσουν τη διάθεσή μας. Έστω μία βόλτα και λίγο τρέξιμο, θα ανεβάσουν το ηθικό μας.

Αν βρούμε έναν τρόπο να… κουνηθούμε, θα νιώσουμε πιο ισορροπημένοι και έχοντας τον έλεγχο του εαυτού μας, θα είμαστε πιο έτοιμοι να αναπηδήσουμε από την κακή διάθεση στην καλή. Έτοιμοι;

Πηγή

Information

This entry was posted on 18/06/2016 by in ψυχολογία and tagged , , .

Πλοήγηση

Follow Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία on WordPress.com