Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

15 πράξεις ψυχολογικής φροντίδας του εαυτού


Τι μπορούμε να κάνουμε; Μικρά ψήγματα καθημερινής φροντίδας για τον καθένα.

1) Πηγαίνετε έξω: Ασκηθείτε, πηγαίνετε μια βόλτα, πηγαίνετε στην παραλία, στην  πισίνα, πεζοπορία ή όπου αλλού σας αρέσει. Πάρτε λίγο καθαρό αέρα. Ο φρέσκος αέρας μας γεμίζει με μια φρέσκια νέα διάθεση τη ζωή. Όταν βγαίνουμε έξω χαλαρώνουμε. Χρησιμεύει ως μια απελευθέρωση από όλες τις πιέσεις που μερικές φορές αισθανόμαστε προσπαθώντας να είμαστε τα πάντα για όλους.

enoxi

2)  Βρείτε χρόνο για να είσαστε μόνοι σας: Βεβαιωθείτε ότι έχετε κάθε μέρα τουλάχιστον 30 λεπτά για να είσαστε μόνοι . Είτε είναι στο μεσημεριανό σας διάλειμμα, μισή ώρα πριν κοιμηθείτε ή 30 λεπτά το πρωί πριν σηκωθούν όλοι οι άλλοι. Ο χρόνος που είστε μόνοι είναι αποτοξινωτικός και αναζωογονητικός.

3) Πυροδοτείστε τη δημιουργικότητά σας: Με ότι σας κάνει δημιουργικούς όπως το γράψιμο, διάβασμα, δημιουργώντας κάτι, το μαγείρεμα, επισκευάζοντας ένα αυτοκίνητο, χτίζοντας κάτι, το ράψιμο, την τέχνη. Όταν είμαστε δημιουργικοί νιώθουμε ζωντανοί και με πάθος.

4) Περάστε χρόνο με τους φίλους σας: Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα ωραίο διάλειμμα από τις ευθύνες της ζωής, περνώντας ελεύθερο χρόνο με τους ανθρώπους που αγαπάμε και που μας κάνουν να αισθανόμαστε ελεύθεροι. Η επαφή και το δέσιμο είναι ένας από τους υγιέστερους τρόπους για να φροντίσουμε τον εαυτό μας.

care-15) Πάρτε έναν υπνάκο: Ένας εικοσάλεπτος υπνάκος λέγεται ότι είναι εντελώς αναζωογονητικός για ολόκληρο το σωματικό, συναισθηματικό και διανοητικό μας σύστημα. Αν μπορείτε να το συμπεριλάβετε μέσα στην ημέρα σας, το συνιστώ ανεπιφύλακτα.

6) Πηγαίνετε για ψώνια: Αγοράζοντας κάτι νέο φέρνει συχνά φως και ενθουσιασμό στη ζωή μας. Πρέπει όλοι μας να ανταμείβουμε τους εαυτούς μας για τη σκληρή δουλειά μας.

7) Συνδεθείτε πνευματικά: Με ό,τι τρόπο λειτουργεί για εσάς, ζωντανεύοντας την πνευματική ζωή σας, αυτό θα σας κάνει να αισθανθείτε περισσότερο συνδεδεμένοι με την εξέλιξη που παίρνει η ζωή σας. Η πεποίθηση ότι όλα συμβαίνουν όπως θα έπρεπε να είναι, θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε από το στρες.

8) Κάντε μασάζ: Το άγγιγμα είναι θεραπεία και ένας πολύ καλός τρόπος για να μειώσετε το στρες και να αγαπήσουμε τον εαυτό μας.

9) Να τρώτε υγιεινά: Υπάρχει κάτι σχετικά με την κατανάλωση υγιεινών τροφών που μας κάνει να αισθανόμαστε σαν να είμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση και ότι έχουμε μια αίσθηση του ελέγχου πάνω στις περιστάσεις. Η υγιεινή διατροφή είναι μία ισχυρή επιλογή προς την κατεύθυνση της αγάπης για τον εαυτό μας.

keep-calm-and-take-care-of-yourself-310) Απενεργοποιήστε το κινητό σας για λίγες ώρες: Είναι απίστευτα υγιεινό να είστε σε θέση απλά να αποσυνδεθείτε από το κοινωνικό και διαδικτυακό κόσμο.

11) Μην ξεχνάτε τον ήλιο: Το φως του ήλιου, η λάμψη του, καθημερινά μας λούζει ζωή και εμείς τον αγνοούμε, δεν του ρίχνουμε μια ματιά.

12) Μην ξεχνάτε το γέλιο, έστω το χαμόγελο, την ευφορική έκφανση της ανθρώπινης υπόστασης.

13) Μην ξεχνάτε το κλάμα, το δάκρυ, τη έκφραση του πόνου, της θλίψης, της στεναχώριας, του θυμού… που εγκλωβίζονται μέσα μας και μας στεναχωρούν, μας καταθλίβουν, μας μελαγχολούν.

14) Μην ξεχνάτε την ανάπαυση, την χαλάρωση, τον ύπνο. Το σώμα χρειάζεται ξεκούραση, ο νους χρειάζεται αγρανάπαυση, το πνεύμα χρειάζεται αποφόρτιση.

15) Πρώτα από όλα ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα κρύο ντους. Είναι εξαιρετικό για το κυκλοφορικό, ενδυναμώνει το νευρικό σύστημα και διευρύνει το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Για να έχετε ένα καλλίτερο αποτέλεσμα τρίψτε ολόκληρο το σώμα με κάποιο έλαιο.

Ας φροντίσουμε τον εαυτό μας. Καθημερινές, μικρές πράξεις φροντίδας, μια υπενθύμιση της αξίας μας, μια περιποίηση, στοιχειώδης των αναγκών μας…

Information

This entry was posted on 12/05/2016 by in αυτοβελτίωση and tagged , .

Πλοήγηση

Follow Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία on WordPress.com