Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

Συμβουλές για να απαλλαγείτε από τον συναισθηματικό πόνο


Όλοι έχουμε τα πάνω μας και τα κάτω μας. Όλοι κατά καιρούς περνάμε από καταστάσεις συναισθηματικού πόνου. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με μας ή ότι είμαστε ελαττωματικοί και χαλασμένοι! Αντίθετα αυτό δηλώνει ότι ήμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ με αισθήματα και συναισθήματα!

help-me

Ορίστε λοιπόν συμβουλές που μπορούν όλοι να ακολουθήσουν για γρήγορη ανάρρωση από τον συναισθηματικό πόνο και επιστροφή στην ειρήνη και την αρμονία του εαυτού μας.

1. Συμφιλιώσου  και δέξου με »χαρά» αυτό που αντιμετωπίζεις ! Όταν εναντιώνεσαι σε κάτι σε αποδυναμώνει! Όταν είσαι συμφιλιωμένος με κάτι, σου δίνει δύναμη!

Αφήστε να φύγουν οποιαδήποτε συναισθήματα θυμού, αηδίας ή απογοήτευσης που μπορεί να έχετε για τον εαυτό σας, το συναισθηματικό πόνο σας και την τρέχουσα πραγματικότητα σας. Μην αντιστέκεστε. Αγκαλιάστε με χάρη όλα αυτά που έχετε να αντιμετωπίσετε. Παραδοθείτε σε αυτά. Αποδεχτείτε το τι περνάτε. Όλες τις σκέψεις σας και τα συναισθήματα! Αποδεχτείτε τον συναισθηματικό πόνο σας, σαν να το έχετε επιλέξει.

2. Δώστε χρόνο στον εαυτό σας.
Χρειάζεται χρόνος για να φύγει το σκοτάδι από το μυαλό μας και τις καρδιές μας. Χρειάζεται χρόνος για να αποδεχθούμε την παρουσία του συναισθηματικού πόνου στη ζωή μας. Έτσι, δώστε στον εαυτό σας χρόνο. Χρόνο για ξεκούραση, χρόνο για επούλωση  και χρόνο για πλήρη ανάκαμψη. Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας και να δείχνετε εμπιστοσύνη σε όλα όσα συμβαίνουν σκεπτόμενοι πως έτσι κάποια στιγμή θα βγείτε εσείς πιο δυνατοί.

maxres3. Άσε τον έλεγχο..

Υπάρχουν οι στιγμές που πρέπει να είσαι μπροστά, υπάρχουν οι στιγμές που πρέπει να μείνεις πίσω. Υπάρχουν οι στιγμές που πρέπει να είσαι σε κίνηση αλλά και οι στιγμές που πρέπει να ξεκουράζεσαι, οι στιγμές που πρέπει να νιώθεις την ασφάλεια και οι στιγμές που και ο κίνδυνος μοιάζει απαραίτητος.  Ο Δάσκαλος βλέπει τα πράγματα όπως είναι, χωρίς να προσπαθεί να τα ελέγξει . Αφήνει τα πράγματα στη φυσική ροή τους, και  παρατηρεί την φυσική εξέλιξη τους.~ Λάο Τσε, Τάο Τε Τσινγκ

Να μην κάνετε σχόλια όπως :  »γιατί να αισθάνομαι εδώ και τόσο καιρό τόσο άσχημα..? Θα έπρεπε να ήμουν εντάξει μέχρι τώρα..Γιατί δεν περνάει εδώ και πόσο καιρό ο πόνος που έχω μέσα μου? »  Αφήστε τα πράγματα να ακολουθήσουν τη φυσική τους πορεία. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να θεραπευτεί σύμφωνα με τον δικό σας ρυθμό.

4. Να υποφέρετε συνειδητά
Παρατηρήστε τον συναισθηματικό πόνο, την αγωνία και τις απογοητεύσεις σας. Παρατηρήστε τη συνεχή ροή των αρνητικών σκέψεων που τρέχουν μέσα στο μυαλό σας και τρέφουν τον πόνο σας. Δείτε τον εαυτό σας ως έναν παρατηρητή όλου αυτού του πόνου και της ταλαιπωρίας.Μην τον κάνετε όμως κομμάτι του εαυτόυ σας.Παρατηρήστε τον σαν ένα περαστικό που περνάει το δρόμο. Έτσι θα τον καταλάβετε καλύτερα και κάποια στιγμή θα περάσει.

5. Περάστε χρόνο μόνοι σας με τον εαυτό σας.
Το να περνάμε χρόνο μόνο μας είναι ένα απο τα καλύτερα δώρα που μπορούμε να κάνουμε στους εαυτούς μας σε σκοτεινές περιόδους πόνου και ψυχικής οδύνης.
Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουμε πολλά πράγματα για τον εαυτό μας όπως να αγαπάμε, να εκτιμούμε και να αναγνωρίζουμε όλες τις πτυχές του που μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα και από τις οποίες μπορούμε να αντλήσουμε τη δύναμη για αντιμετώπιση δυσάρεστων καταστάσεων!

6. Ζήτησε βοήθεια και υποστήριξη

Περικυκλώστε τον εαυτό σας με ανθρώπους που σας κάνουν ευτυχισμένους. Με ανθρώπους που σας κάνουν να γελάτε, που σας βοηθούν όταν το έχετε ανάγκη,  ανθρώπους που πραγματικά νοιάζονται για εσάς.  Αυτοί είναι που πραγματικά αξίζει να υπάρχουν στη ζωή σας. Όλοι οι άλλοι είναι απλά περαστικοί. «~ Καρλ Μαρξ (συνθέτης)

Ζητήστε λοιπόν βοήθεια και υποστήριξη από αυτους τους ανθρώπους. Από ανθρώπους χαρούμενους που σαν υπενθυμίζουν το πόσο υπέροχη είναι η ζωή, από ανθρώπους που όταν είστε κοντά τους νιώθετε υπερήφανοι για τον εαυτό σας.

7. Δώσε χρόνο στον χρόνο

Ο κάθε άνθρωπος όταν χωρίζει αντιδρά διαφορετικά. Άλλοι τα σπάνε. Άλλοι μεθάνε. Άλλοι παθαίνουν κατάθλιψη. Κάποιοι το ρίχνουν στο φαγητό και κάποιοι παθαίνουν ανορεξία και τρέφονται με καπνό και βότκα. Άλλοι δεν το βάζουν κάτω και θέλουν να ξεπεράσουν την κατάσταση όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ανεξαρτήτως αντίδρασης όμως, όλοι τους περιμένουν τον χρόνο να περάσει. Ο χρόνος κλείνει τις πληγές και σε κάνει να ξεχνάς. Ο χρόνος είναι ο καλύτερος γιατρός…

8. Μετέτρεψε τις πληγές σου σε σοφία.

Κάθε πόνος φέρνει ένα φως. Κάθε εμπειρία που βιώνει ο κάθε άνθρωπος στη ζωή του, γίνεται για κάποιο λόγο. Επιδιώξτε να μάθετε τον λόγο.. Ζητήστε να μάθετε μέσα από κάθε οδυνηρή εμπειρία που σας στέλνει η ζωή, τι μπορείτε να κερδίσετε. Να γίνεται αλχημιστές που μετατρέπουν τον πόσο σε σοφία, τις δυσκολίες σε ευκαιρίες, τα τραύματα σε ρωγμές που επιτρέπουν να μπει το φως μέσα σας!

tears9. Κανένας πόνος δεν είναι για πάντα

Αν είστε ακόμα ζωντανοί, εάν  αναπνέετε ακόμη, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ακόμα πολλή ζωή για εσάς εκεί έξω..Πολλά μέρη για να πάτε, πολλά νέα και συναρπαστικά πράγματα να κάνετε,να μάθετε και να αγαπήσετε.. Γιαυτό άμα έχετε πέσει απλά ξανασηκωθέιτε! Ποτέ δεν είναι αργά για μια καινούργια αρχή!  Ξεκινήστε την ανοικοδόμηση της ζωής σας με τέτοιο τρόπο ώστε η αλλαγή σας να είναι καταπληκτική! Μην αφήνετε μια κακή και οδυνηρή εμπειρία να μετατρέψει ολόκληρη τη ζωή σαν σε κάτι το δυσάρεστο. Μην αφήσετε μια βροχερή μέρα να χαλάσει το καλοκαίρι σας. Πίσω από τα σύννεφα είναι ο ήλιος.. Πάντα είναι εκεί.. Μην το ξεχνάτε!

Πηγή

Information

This entry was posted on 17/03/2016 by in ψυχολογία and tagged , .

Πλοήγηση

Follow Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία on WordPress.com