Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

10 εξαιρετικές συνήθειες που βελτιώνουν τη ζωή σου


    Δέκα συμβουλές από την επιστημονική έρευνα σχετικά με τον πως μπορούμε να βελτιώσουμε την ζωή μας με απλές καθημερινές συνήθειες.

    parenting1. Βγείτε έξω στη φύση

    Το πιθανότερο είναι ότι υποτιμάτε πόσο σημαντική είναι η επαφή με την φύση. Και μάλλον αυτό συμβαίνει, αφού υπάρχει επιστημονική μελέτη που το πιστοποιεί.

    Όμως, αποδεδειγμένα η επαφή με την φύση προσφέρει τα εξής θετικά:

  • μειώνει το στρες ,

  • μας κάνει πιο δημιουργικούς,

  • βελτιώνει τη μνήμη,

  • κάνει πιο έντονη την επιθυμία για κοινωνική προσφορά

  • μειώνει τον εγωκεντρισμόtoscana

    2. Γυμνασθείτε

    Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό, αλλά λίγοι άνθρωποι το πράττουν με συνέπεια.

    Εκτός από τα οφέλη για την υγεία που όλοι τα γνωρίζουμε, η άσκηση προσφέρει επιπλέον και τα εξής:

  • μας κάνει πιο έξυπνους,

  • πιο ευτυχισμένους ,

  • βελτιώνει τον ύπνο ,

  • αυξάνει την λίμπιντο

  • αυξάνει την αυτοεκτίμηση, αφού αισθανόμαστε καλύτερα για το σώμα μας.

    why_exerciΜια μεγάλη μελέτη του Χάρβαρντ στην οποία παρακολούθησαν 268 ανθρώπους για περισσότερα από 70 χρόνια, αξιολόγησε την άσκηση ως ένα από τα μυστικά για μια καλή ζωή .

    3. Περάστε χρόνο με τους φίλους και την οικογένεια

    Ο ειδικός από το Χάρβαρντ στην επιστήμη της ευτυχίας, Daniel Gilber, προσδιόρισε αυτό ως μία από τις μεγαλύτερες πηγές ευτυχίας στη ζωή μας .

  • Οι σχέσεις αξίζουν περισσότερο απ’ όσο φαντάζεστε.

  • Αισθανόμενος κάποιος κοινωνικά απόβλητος, έχει αυτό επιπτώσεις στην ευφυΐα του, ακόμα και στην υγεία του. Η μοναξιά μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτη.

  • Οι μακροβιότεροι άνθρωποι στην γη, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην κοινωνική συμμετοχή. Οι καλές σχέσεις είναι πιο σημαντικές ακόμα και από την γυμναστική, για μεγάλη διάρκεια ζωής.

  • Οι φίλοι είναι το κλειδί για τη βελτίωση της ζωής σας. Μοιραστείτε μαζί τους τα καλά νέα και ανταποκριθείτε ενθουσιωδώς όταν αυτοί μοιράζονται καλές ειδήσεις μαζί σας.

  • Θέλετε να αισθανθείτε άμεσα πιο ευτυχισμένοι; Κάντε κάτι καλό γι’ αυτούς.

    4. Εκφράστε ευγνωμοσύνη

    Οι μελέτες δείχνουν ότι αυτό θα σας κάνει πιο ευτυχισμένους. Χρησιμοποιείστε όποιον τρόπο σας βολεύει. Από το να σημειώνετε τα καλά πράγματα που σας συμβαίνουν καθημερινά, μέχρι να απαριθμείτε αυτά για τα οποία θεωρείτε ότι θα έπρεπε να είστε ευγνώμων.

    eygnΑυτό έχει ως αποτέλεσμα ακόμα και το να βελτιώσετε τις σχέσεις σας, και τελικά να κάνετε καλύτερη τη ζωή για όλους γύρω σας.

    5. Διαλογιστείτε

    Ο διαλογισμός μπορεί να αυξήσει την ευτυχία, αλλά και να βοηθήσει να βρείτε κάποιο νόημα στην ζωή.

    relΤαυτόχρονα μειώνει:

  • το θυμό,

  • το άγχος,

  • την κατάθλιψη

  • την κούραση .

    Με παρόμοιο τρόπο, η προσευχή μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε καλύτερα – ακόμα και αν δεν είστε θρήσκοι!

    6. Κοιμηθείτε επαρκώς

    Δεν μπορείτε να εξαπατήσετε τον εαυτό σας σχετικά με τον ύπνο. Η κούραση δυσκολεύει την αίσθηση της ευτυχίας.

    Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τις πιθανότητες να αρρωστήσετε, ενώ αντίθετα ο επαρκής ύπνος βοηθάει ακόμα και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, για προβλήματα που σας ταλαιπωρούν πριν κοιμηθείτε.

    Η έλλειψη ύπνου κάνει πιθανότερο να συμπεριφερθείτε ανήθικα.

    Ακόμα και οι γρήγοροι ύπνοι είναι πάρα πολύ σημαντικοί:

  • Αυξάνουν την εγρήγορσης και της απόδοση στην εργασία,

  • ενισχύουν την ικανότητα μάθησης,

  • ‘καθαρίζουν’ τα αρνητικά συναισθήματα ενώ παράλληλα ενισχύουν τα θετικά.

    7. Βάλτε προκλήσεις στον εαυτό σας

  • Μαθαίνοντας μια ακόμα ξένη γλώσσα, ακονίζει το μυαλό σας.

  • Τα μαθήματα μουσικής αυξάνουν τον δείκτη νοημοσύνης.

  • Αμφισβητώντας τις πεποιθήσεις σας, ενισχύει την ευφυΐα σας.

    do-something-scares-you_ways-challenge-yourselfΓια να αυξήσετε την δύναμη της θέληση σας, αρκεί μόνο μικρή προσπάθεια καθημερινά. Ο ‘μυς’ της θέλησης καθορίζει σε μεγαλύτερο βαθμό από τον δείκτη IQ, το κατά πόσο θα πετύχετε τους στόχους σας.

    Το να μην έχει μελετήσει κανείς αρκετά και να μην έχει αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που του παρουσιάστηκαν, είναι δύο από τα πράγματα για τα οποία μετανοούν περισσότερο όσοι κοιτάζουν πίσω στην ζωή τους.

    8. Γελάτε

    Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το χιούμορ για να αντιμετωπίζουν το άγχος και τις δυσκολίες:

  • έχουν καλύτερο ανοσοποιητικό σύστημα,

  • μειωμένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου,

  • αισθάνονται λιγότερο πόνο ακόμα και κατά τη διάρκεια οδοντιατρικών εργασιών

  • ζουν περισσότερο.

    smileΤο γέλιο λειτουργεί σαν μια καθημερινή βιταμίνη .

    Αναπολώντας τις αστείες στιγμές μπορεί να βελτιώσεις ακόμα και τις σχέσεις σας .

    Όλες οι μελέτες επιβεβαιώνουν ότι το γέλιο και το χιούμορ προσφέρουν πολλά οφέλη.

    Η επίδραση του γέλιου στον οργανισμό μας

    9. Αγγίξτε

     touching-1Το άγγιγμα μπορεί :

  • να μειώσει το άγχος ,

  • να βελτιώσει την απόδοση,

  • και να σας βοηθήσει να είστε πιο πειστικοί.

    Οι αγκαλιές μας κάνουν να αισθανόμαστε πιο ευτυχισμένοι.

    Το σεξ βοηθάει στην πρόληψη καρδιακών προσβολών, βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα .

    10. Αισιοδοξείτε

    Όσο δύσκολο κι αν είναι στην τωρινή συγκυρία, δεν πρέπει να παραλείπουμε να τονώνουμε το αίσθημα της αισιοδοξίας.

    Η αισιοδοξία βελτιώνει την υγεία μας , μας κάνει πιο ευτυχισμένους, και αυξάνει το προσδόκιμο ζωής .

    Ο στρατός προσπαθεί να εμφυσήσει αισιοδοξία στους στρατιώτες, προκειμένου να αυξήσει την ψυχική τους δύναμη.

    Οι μελέτες δείχνουν ότι η μεγάλη αυτοπεποίθηση βελτιώνει την απόδοση .Η αισιοδοξία δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

    Πηγή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Information

This entry was posted on 08/01/2016 by in ψυχολογία,αυτοβελτίωση and tagged , .

Πλοήγηση

Follow Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία on WordPress.com