Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

Πότε η εκπαίδευση γίνεται αποτελεσματική


Τι είναι αυτό που κάνει όμως τη διαδικασία της εκπαίδευσης ξεχωριστή; Πότε μαθαίνουμε καλύτερα; Πότε υπάρχουν θεαματικά αποτελέσματα;

primary-educationΕίναι γνωστό ότι για να υπάρξει μία αποτελεσματική ποιότητα στην εκπαίδευση είναι απαραίτητο ο εκπαιδευτής να διαθέτει υψηλή εκπαιδευτική επάρκεια και κατάρτιση ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί επαρκώς σε κάθε εκπαιδευτική ανάγκη.

Συνεπώς, οι γνωστικές του ικανότητες αποτελούν καίριο συστατικό στοιχείο στην παροχή μίας αποτελεσματικής εκπαίδευσης.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι η βιωματική του εμπειρία, η βιωματική του γνώση και οι πεποιθήσεις που έχει για τη ζωή διαμορφώνουν σθεναρά την εκπαιδευτική πολιτική του και κατ’ επέκταση το αποτέλεσμα της μάθησης.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο ρόλος του εκπαιδευτικού ρυθμιστής στη διαδικασία της εκπαίδευσης, αλλά και οι διαθέσιμοι πόροι και τα μέσα που έχουν τα συστήματα εκπαίδευσης.

Για παράδειγμα, η ύπαρξη εργαστηρίων σε ένα σχολείο, η χρήση projector σε ένα πανεπιστήμιο, η παρουσία Η/Υ σε ένα κέντρο άτυπης μάθησης. Αυτό σημαίνει ότι κάθε μέσο που μπορεί να διευκολύνει τη διαδικασία της μάθησης και να παρέχει υψηλότερα αποτελέσματα είναι σαφώς απαραίτητο και καθοριστικό.

bangladesh-educationΤο πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της αποτελεσματικής εκπαίδευσης φαίνεται να είναι η ποιότητα της σχέσης ανάμεσα στον εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο, γεγονός που ενισχύει την αλληλεπιδραστική φύση της μάθησης.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι οι πιο δυνατές γνώσεις και οι πιο διαρκείς στον χρόνο επέρχονται όταν είναι προϊόν εκπαίδευσης μέσα σε ένα πλαίσιο οικοδόμησης μιας σημαντικής σχέσης ανάμεσα στον δότη της μάθησης και στον παραλήπτη. Η σχέση αυτή είναι ποιοτική όταν χαρακτηρίζεται από ειλικρίνεια, αμοιβαιότητα, αλληλοσεβασμό, αποδοχή, ακόμη και αγάπη, γεγονός που καταδεικνύει ότι όσο δυνατότερα τα συναισθήματα τόσο δυνατότερη και η μάθηση.

Σε αυτό το σημείο, καλό είναι να ανατρέξετε στις αναμνήσεις σας και να θυμηθείτε πως αισθανόσασταν για τον αγαπημένο σας εκπαιδευτή, αυτόν που είχε ξεχωρίσει στην καρδιά σας και ποια ήταν τα αποτελέσματα της μάθησης σας μαζί του.

Πηγή

One comment on “Πότε η εκπαίδευση γίνεται αποτελεσματική

  1. makkofaidi
    13/12/2015

    Reblogged στις Ο κόσμος των παιδιών, εδώ και τώρα! και σχολίασε
    Είναι πολυ σημαντικό να δίνουμε έμφαση σε αυτούς τους τομείς που μπορούν να χαρίσουν στην εκπαίδευση περισσότερη αποτελεσματικότητα. Και ναι, συμφωνώ απόλυτα στο ότι η ποιοτική σχέση ανάμεσα στον εκπαιδευτή και στον εκπαιδευόμενο, είναι ένας πολύ δυναμικός κρίκος που επηρεάζει την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας. Δυστυχώς όμως, πολύ λίγοι εκπαιδευτικοί καταφέρνουν να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν αυτού του είδους σχέση, πολλές φορές επειδή δεν θέλουν να μειώθει αυτή η διάφορα στη σχέση εξουσίας ανάμεσα σε εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενο!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Information

This entry was posted on 06/12/2015 by in παιδαγωγικά and tagged .

Πλοήγηση

Follow Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία on WordPress.com