Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία

Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις

Πέντε καθημερινά λάθη που μας στερούν τη χαρά


Κακές συνήθειες δεν είναι μόνο το κάπνισμα και το ποτό. Είναι και οι συνήθειες που μας στερούν τη χαρά και μας γεμίζουν με άγχος και στρες. Τα λάθη όμως είναι για να μαθαίνουμε από αυτό και να μην τα αφήνουμε να μας κυριεύουν. Άλλωστε όταν σταματάμε να επαναλαμβάνουμε τα ίδια λάθη, έρχονται στη ζωή μας όλα τα σωστά. Να μερικές συνήθειες που πρέπει να τις αφήσετε γρήγορα πίσω σας, για να νιώσετε καλύτερα.

girl1. Να μην εξωτερικεύετε όλη την πίεση που αισθάνεστε

Είστε άνθρωπος ερμητικά κλεισμένος στον εαυτό του και ακόμη και οι άνθρωποι που σας γνωρίζουν μια ζωή δυσκολεύονται να πουν με σιγουριά τι σκέφτεστε και πώς αισθάνεστε; Ίσως ήρθε η στιγμή να χαλαρώσετε και να μοιραστείτε με τους ανθρώπους γύρω σας τις χαρές και τις λύπες της ζωής. Ανοιχτείτε, αποκαλύψτε τις σκέψεις σας και -γιατί όχι;- ζητήστε βοήθεια. Η βοήθεια του ενός προς τον άλλον είναι βασικό στοιχείο της ανθρώπινης υπόστασής μας, απαραίτητο για την ψυχική μας υγεία.

2. Να κυνηγάτε την τελειότητα Πότε ήταν η πρώτη φορά που αναπολούσατε κάτι με την καρδιά σας; Αν δυσκολεύεστε να θυμηθείτε το πότε, τότε είστε από τους πολλούς ανθρώπους που ζουν μονίμως στην πρίζα. Δώστε το δικαίωμα στον αυτό σας να μην είναι συνεχώς τέλειος και αλάνθαστος. Μην ξεχνάτε να επιβραβεύετε πού και πού τον εαυτό σας για όλα αυτά τα υπέροχα που έχετε καταφέρει. Αυτό θα του δώσει ώθηση να πάει παρακάτω και να πετύχετε ακόμη περισσότερα.

3. Να είστε μονίμως υπ’ ατμόν Το καθημερινό τρέξιμο και οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας έχουν ως συνέπεια να χάνουμε την επαφή μας με τους σημαντικούς ανθρώπους της ζωής μας αλλά και τον εαυτό μας. Γεμίζοντας μέχρι τελικής πτώσης το καθημερινό μας πρόγραμμα και ξεγελώντας τον εαυτό μας ότι ξεκουραζόμαστε την ώρα του ύπνου, στερούμαστε έναν από τους πιο σημαντικούς τρόπους χαλάρωσης: της επικοινωνίας και της αλληλεπίδρασης με τους αγαπημένους μας αλλά και της περισυλλογής. Μόνο έτσι θα κάνετε ένα πραγματικά ωφέλιμο διάλειμμα προκειμένου να ανασυντάξετε τις σκέψεις σας και να προχωρήσετε.

girl-1jpg4. Να μην αλλάζετε τίποτα αλλά να περιμένετε διαφορετικά αποτελέσματα Λένε ότι ο ορισμός της τρέλας είναι να κάνεις ξανά και ξανά το ίδιο πράγμα αλλά να περιμένεις διαφορετικό αποτέλεσμα. Αν θέλουμε πραγματικά να βελτιωθούμε, οφείλουμε να δοκιμάζουμε νέα πράγματα ώστε να δούμε ποια από αυτά λειτουργούν και ποια όχι. Αν συνεχίζετε να κάνετε τα ίδια και τα ίδια, το αποτέλεσμα που θα πάρετε δεν θα διαφέρει καθόλου από τα προηγούμενα. Οι ιδέες είναι μια χαρά, αλλά πρέπει αν συνδυάζονται από ανάλογη πράξη. Ή, όπως έλεγε ο Γκάντι, γίνετε η αλλαγή που θέλετε να δείτε. Η αναβλητικότητα δεν θα σας βοηθήσει καθόλου. Αντίθετα, μόνο επιπρόσθετο άγχος μπορεί να σας φορτώσει.

5. Να αγνοείτε τις ανάγκες του σώματός σας Το σώμα μας είναι η μοναδική μηχανή που προσφέρεται χωρίς ανταλλακτικά. Γι’ αυτό οφείλουμε να το προσέχουμε και να το φροντίζουμε. Γυμναζόμαστε όχι για να είμαστε λεπτοί, αλλά υγιείς. Σεβόμαστε το σώμα μας γι’ αυτό τρώμε σωστά και ασκούμαστε, όχι καταπονώντας και τιμωρώντας το σώμα μας, αλλά προσφέροντάς του την εκτόνωση που έχει ανάγκη. Και θυμηθείτε: ο εγκέφαλός μας είναι μέρος του σώματός μας. Χρειάζεται κι αυτός άσκηση.

Πηγή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Information

This entry was posted on 23/11/2015 by in ψυχολογία and tagged , .

Πλοήγηση

Follow Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Παιδεία on WordPress.com